معنا پیدا کردن جایگاه شهید و شهادت از دستاوردهای انقلاب است
کد خبر: 4198477
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

معنا پیدا کردن جایگاه شهید و شهادت از دستاوردهای انقلاب است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: از دستاوردهای انقلاب این بود که جایگاه شهید و شهادت معنا پیدا کرد و امروز به برکت همین فرهنگ ایثار و شهادت ما به قدرتمندترین کشور دنیا تبدیل شده‌ایم.

حجت‌الاسلام و مسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین هبت‌اله هاشمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، 17 بهمن‌ماه در اولین یادواره شهدای غریب شهرستان الیگودرز با تبریک دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره ۶۵۵۶ شهید استان و ۶۱۲ شهید منطقه الیگودرز به‌ویژه دو شهید غریب این شهرستان اظهار کرد: اینجا ضمن اینکه یادواره شهدای غریب است نام دیگری به اسم همایش زن، زندگی و ایثار دارد.

وی ادامه داد: زن در جامعه اسلامی در جایگاه رفیعی قرار دارد تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، و شهدا از دامن همین زنان و مادران به معراج رفتند.

هاشمی با اشاره به اینکه اگر امروز دور هم جمع می‌شویم از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرف می‌زنیم برای خودمان و جامعه است، جامعه ما نیازمند ترویج این فرهنگ است، تصریح کرد: با وجود مشکلات و گرانی‌ها در جامعه ما امنیت و آرامش در سایه ولایت و جمهوری اسلامی حاکم است و این امنیت مرهون خون شهداست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ما را قدرتمندترین کشور دنیا کرده است، اضافه کرد: از دستاوردهای جمهوری اسلامی این بود که جایگاه شهید و شهادت معنا پیدا کرد، الگوی شهدای غریب حضرت رقیه و امام کاظم(ع) شهید غریبی که ۱۴ سال در زندان بود و در زندان به شهادت رسید و غریبانه دفن شد، بودند.

انتهای پیام
captcha