گردهمایی جامعه قرآنی لرستان در هفتمین روز از دهه فجر
کد خبر: 4198101
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲

گردهمایی جامعه قرآنی لرستان در هفتمین روز از دهه فجر

گردهمایی قرآنیان استان لرستان به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و عید مبعث پیامبر اکرم(ص) چهارشنبه، 18 بهمن‌ماه جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستانحجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان از برگزاری گردهمایی قرآنیان استان لرستان خبر داد و گفت: این گردهمایی به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و عید مبعث پیامبر اکرم(ص) چهارشنبه، 18 بهمن‌ماه جاری برگزار می‎شود.

وی با اشاره به اینکه این گردهمایی از ساعت 15:30 تا 17:30در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه با حضور قاریان ممتاز، خانواده‌های قرآنی و هنرمند طنز صدا و سیما برگزار می‎شود.

جعفرپور در ادامه با اشاره به برنامه‌های قرآنی ویژه دهه فجر کمیته قرآن ستاد دهه فجر لرستان، از افزایش چشمگیر برنامه‌های قرآنی در لرستان با همکاری ارگان‎های فرهنگی استان خبر داد و گفت: امروز توسعه فرهنگ قرآنی و توجه به آیات قرآنی از هر زمانی ضرورت بیشتری دارد و ایام‌الله دهه فجر نیز فرصت بسیار مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توجه به گسترش فرهنگ قرآنی است، ادامه داد: به همین منظور و با توجه به ایام‌الله دهه فجر در استان لرستان و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش، تشکل‌های قرآنی، کانون مساجد، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه قرآنی بیش از یکصد برنامه با عناوین رشته حفظ سوره فجر، تفسیر سوره فجر، اذان و مکبری، جشنواره بزرگ قرآنی مساجد، مسابقات قرآنی در سه مرحله محله، شهرستان و استانی، کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای قرآنی در حال اجراست.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اجرای طرح «10 شب 10 مسجد» با رویکرد برگزاری کرسی‌ تلاوت قرآن افزود: همچنین با کمک دیگر دستگاه‌های فرهنگی و بهره بردن از اساتید قرائت قرآن کریم در داخل استان محافلی در سطح شهرستان‌های استان و با محوریت مناطق محروم و پر جمعیت برگزار می‌شود.

وی در خاتمه گفت: تمام تلاش ما این است که با استفاده از مناسبت‌های دینی، ملی و مذهبی که در پیش داریم در راه تبلیغ و ترویج معارف دینی و مذهبی و ترویج قرآن کریم گام‌هایی برداریم.

انتهای پیام
captcha