مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تشکیل مجلس مقتدر می‌شود
کد خبر: 4197481
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تشکیل مجلس مقتدر می‌شود

استاندار گیلان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تشکیل مجلس مقتدر و قوی می‌شود و مشارکت کم، مجلس ضعیف را متوجه کشور می‌کند، انتخابات جلوی هرج و مرج را می‌گیرد لذا باید نمایندگان شایسته انتخاب شوند تا با تصویب قوانین، ریل‌گذاری برای حرکت به سوی پیشرفت صورت بگیرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 13 بهمن‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی(ره) ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تشریح چگونگی پیروزی این انقلاب شکوهمند به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام راحل، با دعوت از مردم  شهید پرور گیلان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: نظام ما کارآمدی حل همه مسائل را دارد و مسائل خود را به پشتوانه مردم برطرف می‌کند از اینرو دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در سایه استقلال و اراده در دنیا طنین‌انداز شده است، افزود: ایران دومین کشور در زمینه نانو و همچنین دومین کشور در پیوند مغز استخوان در دنیا بوده و این در شرایطی است که پیش از انقلاب پزشک عمومی هم نداشتیم.

استاندار گیلان با اشاره بر رتبه سوم ایران در انتقال دکل‌های برق، رتبه سوم سدسازی و رتبه چهارم ایران در تولید نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: امروز ایران قدرتمند چهارمین کشور موشکی دنیا و جزء ۱۰ کشور سازنده زیردریایی است تا دنیا را با پیشرفت خود متحیر کند.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: این انقلاب برگرفته از اراده مردم و آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب و منویات رهبر معظم رهبری، آرمان‌های امام(ره) نیز برگرفته از نهضت امام حسین(ع) و دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) بوده و بر اساس ارزش‌های دینی بنا گذاشته شده است.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم آیت‌الله رئیسی برگرفته از اراده مردم با رویکرد مردمی در تلاش است تا در چهارچوب ارزش‌های امام، شهدا، منویات رهبری و اسناد بالادستی گام‌هایی برای خدمت‌رسانی به مردم گام بردارد، افزود: این خدمت‌رسانی به گونه‌ای بود که در هفته دولت رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر حمایت از دولت، دولت سیزدهم را مورد تمجید قرار دادند.

اعتبارات و پروژه‌های دهه مبارک فجر گیلان رشد قابل توجهی داشته است

وی با بیان اینکه مردم گیلان همیشه در انتخابات مشارکت فعالی داشته‌اند امسال نیز حماسه آنها در انتخابات ماندگار خواهد شد، تصریح کرد: شما مردم ولایتمدار گیلان همواره در دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی، مقابله با فتنه‌ها و اغتشاشات سربلند بیرون آمدید و با بصیرت حرکت کردید، ما مفتخریم  خادم مسئول امور مردمی هستیم که دشمن را ناامید و نابود خواهد کرد. نظام ما در عمل نشان داد ظرفیت لازم را برای حل مشکلات مردم به دست مردم دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اعتبارات و پروژه‌های دهه مبارک فجر گیلان رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در دهه مبارک فجر امسال یک‌هزار و 542 پروژه اقتصادی و عمرانی در گیلان آماده افتتاح و بهره برداری داریم که با 15همت اعتبار در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

وی با برشمردن دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی افرود: همچنین ۷۳ واحد تولیدی و صنعتی با ۷۰ هزار میلیارد ریال(هفت‌هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری بخش خصوصی افتتاح می‌شود. علاوه‌بر این چهار همت مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز با حضور ایشان به بهره برداری خواهد رسید که ۴۲ هزار میلیارد ریال (چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) در بخش راه آهن است.

عباسی تصریح کرد: در بخش مسکن و اشتغال برنامه ریزی‌هایی در دولت در حال انجام است و حدود ۳۰ هزار واحد در گیلان پیش بینی شده که زمین‌های این واحدهای مسکونی آماده ساخت و ساز است، یک‌هزار و ۲۰۰ واحد نیز هم اکنون آماده افتتاح می‌باشد. دو هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان اعتبار پروژه نیز در بخش راه و شهرسازی در نظر گرفته شده و در بخش وزارت نیرو هم یک‌هزار و ۶۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و آماده افتتاح است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال (۱۰۰میلیارد ریال) در بخش نوسازی مدارس به بهره برداری می‌رسد، گفت: در وزارت جهاد کشاورزی نیز یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان پروژه و در بخش صنعت و معدن نیز سه هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهد شد. همچنین در بخش میراث فرهنگی دو هزار میلیارد ریال(۲۰۰ میلیارد تومان ) پروژه و در کمیته امداد ۷۲۰ میلیارد ریال(۷۲میلیارد تومان) پروژه افتتاح می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه پروژه‌های دیگری نیز در بخش کشاورزی و گردشگری برنامه ریزی شده که افتتاح خواهد شد، گفت: در بخش کشتی سازی نیز ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و در راستای ابلاغ سند اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری این پروژه در دستور کار قرار دارد.

حضور قاطعانه در راهپیمایی بصیرت و هوشیاری مردم را به رخ دشمنان می‌کشد

استاندار گیلان بیان کرد: بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال(۶۰ هزار میلیارد تومان) سرمایه گذاری در گیلان در حال شکل گیری است که موجب رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات خواهد شد. همچنین ریاست جمهور خرید برنج باقی مانده از کشاورزان را در دستور کار قرار داده که نشان از عزم دولت در رفع این مشکل است.

وی با اشاره به چرایی تأخیر در پرداخت معوقات برنج گقت: مشکل معوقات برنج بابت افزایش تولید نسبت به پیش بینی در بودجه بود که دستور رفع این مشکل نیز صادر شده و قدر و سهم کارخانجات هم پرداخت خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه مردم با حضور قاطعانه در راهپیمایی بصیرت و هوشیاری خود را به رخ دشمنان می‌کشند، افزود: امروز ایران اسلامی با وجود همه توطئه‌ها به قله‌ها نزدیک شده است و باید گفت به قله‌ها نزدیکیم و خستگی معنا ندارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر مشارکت مردم در انتخابات پرشور نباشد، ما مجلسی مقتدر نخواهیم داشت، تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات باعث تشکیل مجلس مقتدر و قوی می‌شود و مشارکت کم، مجلس ضعیف را متوجه کشور می‌کند در صورتی که انتخابات جلوی هرج و مرج را می‌گیرد لذا باید نمایندگان شایسته انتخاب شوند تا با تصویب قوانین، ریل‌گذاری برای حرکت به سوی پیشرفت صورت بگیرد.

عباسی در پایان ضمن قدردانی از ستاد نماز جمعه استان گیلان و شهر رشت، از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خواست تا با حضور در پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی، عملکردها را به مردم گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha