صدور انقلاب را در خیابان‌های اروپا و آمریکا با دفاع از مظلومان شاهد هستیم
کد خبر: 4197316
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

صدور انقلاب را در خیابان‌های اروپا و آمریکا با دفاع از مظلومان شاهد هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: امروز صدور انقلاب را در خیابان‌های اروپا و آمریکا و دنیا با دفاع از مظلومان شاهد هستیم، این فریاد حمایت از مظلومان فسلطین یعنی صدور انقلاب اسلامی و صیانت از این ارزش است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه رشت امروز، 12 بهمن‌ماه در ویژه‌برنامه آغاز دهه مبارک فجر که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، اظهار کرد: ۱۲ بهمن خجسته روز ورود امام راحل پس از سال‌های دوری از وطن و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بوده و برای ملت ایران ورود امام قشنگترین روزها است.

وی با اشاره به فرمایشی از امام(ره) مبنی بر اینکه اگر ملتی یکپارچه باشند هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن‌ها آسیب برساند، گفت: صحنه‌های اقتدار آفرین حضور مردم موجب عزت کشور می‌شود این معنا باید سرمشق ما در تمام زندگی باشد، این فرمایش امام راحل برای ملت ایران پیام خوش دارد چراکه ملت ایران در طول این ۴۵ سال حوادث و توطئه‌های متعدد دشمنان، وحدت و یکپارچگی خود را از دست نداده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه وحدت مد نظر همه آحاد مردم بوده و هست و خدا را شاکریم که ملت با بصیرت و زمان‌شناس داریم، گفت: هر تحلیل‌گری که تاریخ انقلاب را بررسی می‌کند به علل و عواملی دست می‌یابد که بارزترین آن شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است. امروز برای تمام جهانیان ثابت شده که ملت ایران با این شعار به پیروزی رسید و آن را حفظ کرد، عوامل متعددی بر شکوفایی و گسترش این شعار در ایران و خارج شد.

امام جمعه رشت با اشاره به عوامل گسترش این شعار بر اساس آیات قرآن، گفت: ایمان ملت ایران به هدف و ایستادگی و پایداری در راه این هدف بود، کمتر در دنیا ملتی پیدا می‌شوند که از ویژگی ایمان به هدف و ایستادگی در راه هدف برخوردار باشند؛ خیلی از قیام‌ها در دنیا مثل لیبی، مصر، تونس و غیره ممکنه برگرفته از ایمان باشد اما در ادامه استقامت نشان ندادند و به نوعی انقلاب‌های اینها مصادره قدرت‌های بیرونی یا لیبرال منشی داخلی شد.

وی با اشاره به آیه 30 سوره مبارکه فصلت «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»، افزود: براساس این آیه کسانی که در راه خدا مردانه ایستادند و در راه هدف ایثار کردند خدا به آنها بشارت داد، لذا آن چه ايمان را بارور مى‌كند و به نتيجه مى‌رساند، مقاومت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: مؤلفه دوم که توانست نظام را در مسیر نگه دارد و الگو شود، رهبری مقتدرانه آن است؛ در انقلاب‌های دنیا هیچ کشوری نبوده که رهبران آنها برای اقامه قوانین خدا و توحید و احیای عدالت و قسط قیام کنند، لذا مدیریت و رهبری در جمهوری اسلامی قابل مقایسه با دیگر کشورها نیست که برگرفته از فقه اسلامی و آموزه‌های دینی است. به تعبیر شهید مطهری، فقه یعنی فهم عمیق و دانشی که عمیقانه و مجاهدانه به احکام اسلام نگاه می‌کند، امروز به عینه می‌بینیم که دشمنان جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز از ما نمی‌دانند و نمی‌فهمند.

آیت‌الله فلاحتی افزود: عامل سوم ماندگاری نظام و فداکاری‌های ملت ایران است، کدام ملت در دنیاست که از آغاز قیام و تا انجام فداکاری کند و از هرکسی ایستادگی ندارد از وی با بدی یاد می‌کنند، از کسی که در هر موقعیت و مکانی باشد اگر آرمان‌های امامین انقلاب را سرلوحه قرار ندهد از آنها اعلام بیزاری دارند.

امام جمعه رشت گفت: خداوند در آیه هفت سوره محمد(ص) می‌فرماید «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم» این آیه بر گرفتن نتیجه منطبق با وعده الهی بشارت می‌دهد لذا خدا این صبر و مقاومت ملت ایران را دید، به آنها کمک کرد.

وی با اشاره به آغاز جنگ فلسطین و غزه، تصریح کرد: امروز پس از ۷۵ سال اشغال فلسطین، اکنون می‌بینیم که زنده زنده کودکان و بانوانی را که به مدرسه پناه برده بودند، در گودال دفن کردند؛ بدتر از همه کسانی هستند که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. ترامپ، بایدن و نتانیاهو سه یزید زمان هستند که لعن بر این سه موجود خبیث ثواب دارد، اینها روی فراعنه تاریخ را سفید کردند، ما حادثه کربلا را شنیدم و خواندیم اما وحشیگری‌های یزیدیان زمان را الان شاهد هستیم، هرکسی که امروز هنوز برای آمریکا کدخدایی قائل است هم یزید است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بیان کرد: امروز صدور انقلاب را در خیابان‌های اروپا و آمریکا و دنیا با دفاع از مظلومان شاهد هستیم، این فریاد حمایت از مظلومان فسلطین یعنی صدور انقلاب اسلامی و صیانت از این ارزش است؛ اولین دستاورد جنگ غزه، باطل شدن شکست ناپذیری ارتش اسرائیل بود، سه ماه قبل باور این بود که اسرائیل شکست ناپذیر است اما در برابر غزه این ارتش نتوانست مقاومت کند.

آیت‌الله فلاحتی گفت: همچنین اخیرا بعد از عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با بحرین کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این خون آشام‌ها رقابت می‌کردند که دست کشیدند؛ توسعه و بسط فرامنطقه‌ای ایران از دیگر نتایج جنگ غزه بود، امروز همه ملت‌های دنیا به این باور رسیدند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران فراسوی مرزها را مدیریت می‌کند لذا هوشمندی، درایت و مدیریت توحیدی و الهی رهبر بر همگان ثابت شده است.

انتهای پیام
captcha