افتتاح و کلنگ‌زنی 1433 پروژه در همدان
کد خبر: 4197176
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
همزمان با ایام الله فجر

افتتاح و کلنگ‌زنی 1433 پروژه در همدان

استاندار همدان خبر داد: هزار و 433 پروژه همزمان با ایام دهه فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، بیشتر اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های قبلی در نظر گرفته می‌شود.

استانداری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، امروز 11 بهمن‌ماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در زمانی به وقوع پیوست که دنیا به دو قطب غرب و شرق تقسیم شده بود و فضای جدید سیاسی را در دنیا ایجاد کرد. از این‌رو دو قطب غرب و شرق به مخالفت با آن پرداختند و شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی مطرح شد.

وی افزود: فراز و فرودهای زیادی طی این ۴۰ سال در کشور وجود داشته که برآیند آن امروز کشوری سربلند و سرافراز با پیشرفت در عرصه‌های علمی، نظامی، تکنولوژی، صنعت، معدن، خدمات و گردشگری و... با قدرت بازدارندگی و قدرت نظامی بالاست، کشوری که قبل از انقلاب برای کوچکترین مشکلات فنی نیازمند متخصصان خارجی و در زمینه پزشکی از کشورهای همسایه پزشک می‌آورد امروز در این زمینه‌ها و در عرصه تکنولوزی و نظامی در بین کشورهای منطقه نام آور است و این حاصل  تکیه به روحیه خودباوری است.

قاسمی فرزاد اشاره کرد: امام عزیز که عمر خود را در راه قرآن و اسلام صرف کرد فرزندانی را تربیت کرد که در دفاع مقدس ۸ سال پای کشور ایستادند و این دستاوردهای علمی و فناوری و... را به بار آوردند.

استاندار همدان با بیان اینکه هزار و 433 پروژه همزمان با ایام دهه فجر در استان همدان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد، گفت: بیشتر اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های قبلی در نظر گرفته می‌شود، هزار و 350  پروژه عمرانی و اقتصادی در این ایام افتتاح و 83 پروژه  پروژه کلنگ زنی می‌شود، 1372 پروژه عمرانی با اعتبار 11 هزار و 28 میلیارد تومان، ۶۱ طرح اقتصادی با اعتبار 2 هزار 392 میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 60 طرح با اشتغالزایی هزار و 764 نفر انجام می‌شود، بیان کرد: در ایام دهه فجر سال گذشته هزار و ۱۰۶ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتبار ۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اجرای طرح نهصت ملی مسکن، تصریح کرد: در تمام شهرهای استان زمین برای اجرای این طرح تأمین شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد، پروژه‌ها با مبلغ اعتبار ۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومان در این ایام افتتاح می‌شود که شامل 200 واحد مسکن شهری که 120 واحد از سوی نهضت ملی و 80 واحد از سوی بنیاد مسکن در شهر همدان در منطقه شهرک بهشتی  افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌چنین 2 هزار و 450 واحد مسکن روستایی در این ایام افتتاح می‌شود، با توجه به افتتاح پروژه‌ هفته دولت در مجموع 6 هزار و 460 واحد از ابتدای سال تا پایان سال انجام می‌شود. در شهرستان همدان ۲۵۳ واحد، ملایر ۵۰۱ واحد، در نهاوند 417 واحد، تویسرکان 178 واحد، اسدآباد ۹۳ واحد، کبودراهنگ ۳۴۹ واحد، رزن ۱۶۷ واحد، درگزین ۷۹ واحد، بهار ۲۸۷ واحد و فامنین  ۱۳۵ واحد که جمعا 2 هزار و 450 واحد افتتاح خواهد شد. برای این طرح 490 میلیارد تومان تسعهیلات در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به کلنگ زنی و واگذاری ۵ هزار قطعه زمین روستایی در راستای نهضت ملی و جوانی جمعیت در سطح استان، گفت: این زمین‌ها در 60 روستای استان شامل 798 قطعه زمین در 10 روستای همدان ، 604 قطعه در 11 روستا، 456 قطعه زمین 7 روستای نهاوند، 224 قطعه در5 روستای تویسرکان، 1326 قطعه زمین در 8 روستای اسداباد، 851 قطعه در 9 روستای کبودراهنگ، 452 قطعه 6 روستای بهار،146 قطعه در 2 روستای رزن و درگزین، 103 قطعه در 2 روستای فامنین واگذار می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 85 طرح بهسازی روستایی و جمع‌آوری آب‌های روان، گفت: این طرح‎ها شامل 153 و نیم میلیارد تومان در این ایام انجام می‌شود. در حوزه راه و شهرسازی واگذاری زمین رایگان در قالب جوانی جمعیت در استان در ایام الله فجر انجام می‌شود. ۱۲۸ مورد در نهاوند، 241 مورد قهاوند، فامینن 50 مورد، قروه درگزین 34 مورد که واگذاری این قطعات زمین به 4 هزار و 815 نفر انجام خواهد شد. 415 هکتار برای طرح های حمایتی در نظر گرفته شده 515 هکتار در قالب شهرک ایران و امید برای احداث بیش از 8 هزار واحد در نظر گرفته شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به پروژه‌های راه ابراز کرد: باند دوم کبودراهنگ – قیدار - سلطانیه به طول 5 کیلومتر بهره‌برداری می‌شود. 4 خطه کردن محور نهاوند کبودراهنک نیز در دستور کار است که 3.1 این پروژه بهره‌برداری می‌شود. بهسازی راه ارتباطی برزول به دهفول 1.5 کیلومتر و کلنگ‌زنی قطعه محور شیرین سو به قیدار در 7.5 کیلومتر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

استاندار همدان با اشاره به فعالیت فرودگاه همدان گفت: چون هواپیمایی در فرودگاه ننشسته زمان فعالیت فرودگاه همدان را اعلام نمی‌کنیم اما در تلاش هستیم سه فروند هواپیما برای فرودگاه همدان تامین شود. در مورد ایستگاه راه آهن همدان پیمانکار قول تحویل در ایام هفته دولت را داده بود اما با توجه به مشکل اعتبار تا کنون انجام نشده است، ۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل وضعیت این ایستگاه لازم است تا مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به تأمین مرغ و گوشت با توجه به پیش رو بودن ایام ماه رمضان و نوروز، یادآور شد: متوسط روزانه مصرف مرغ در استان بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن است که روزانه ۲۲۰ تن حدودا تولید می‌شود و مابقی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود، در باب تامین گوشت پیگیری‌هایی انجام شده در زمینه تأمین میوه شب عید نیز بخش خصوصی وارد شده و ذخیره سازی انجام شده است. 

قاسمی فرزاد در مورد وضعیت اشتغال استان گفت: ۲۰ هزار و ۷۰۶ مورد اشتغال تعهد استان بود که ۱۰۵ درصد تاکنون محقق شده و در سطح کشور رتبه ۷ تا ۹ را داشته‌ایم. هم‌چنین مجوز کسب و کار ۲ هزار و ۷۰۰ کارگاه از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شده است.

استاندار همدان در پایان با اشاره به اجرای طرح «شهید زین‎الدین» در استان گفت: این طرح در حال برگزاری است که ۸۰ نفر با آزمون استخدامی و ۱۰ نفر بدون آزمون و از سهمیه نخبگان جذب دستگاه‌های اجرایی می‌شوند، به زودی اطلاعیه ثبت‌نام در این آزمون که به همت جهاد دانشگاهی انجام خواهد گرفت منتشر می‌شود.

انتهای پیام
captcha