450 نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس البرز برپا می‌شود
کد خبر: 4197101
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

450 نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس البرز برپا می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز از برپایی بیش از 450 نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در مدارس سطح استان خبر داد.

نمایشگاه مدرسه انقلاب

مجتبی فریدونی، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز از برپایی بیش از 450 نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدارس دوره دوم ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در استان خبر داد و گفت: از ۲۴ دی‌ماه در همه شهرستان‌ها به‌صورت مجزا فعالیت برای برگزاری نمایشگاه آغاز شد و همه مسئولان انجمن‌های اسلامی مدارسی که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده بودند در مورد چگونگی برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب توجیه شدند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها با مشارکت معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از ۱۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه جاری در مدارس برپا می‌شود، افزود: در این نمایشگاه‌ها تلاش می‌کنیم تا تاریخ ایران، انقلاب و مضامین بیانیه گام دوم انقلاب را برای دانش‌آموزان به زبان قلم و هنر تبیین کنیم.

فریدونی با توضیح اینکه این نمایشگاه‌ها بر دو پایه محتوا و روایت محتوا استوار است که در چهل‌وپنجمین انقلاب محتواها براساس بیانیه گام دوم در فضای حضوری مدارس سازماندهی شده است، گفت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه از چگونگی و چرایی آغاز استعمار در ایران آشنا و نگاهی به منظره‌های تمدن و پیشرفته شدن غرب به‌واسطه ثروتی که از کشورهای مختلف چپاول کرده‌اند، انداخته و سیر تحول استعمار سنتی به مدرن را نظاره می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: ترویج و بسط ارزش‌های والای انسانی و اسلامی در میان دانش‌آموزان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت کشور است و بی‌شک آموزش و پرورش به‌عنوان مهمترین نهاد متولی فرهنگ در جامعه نقش مهمی در تحقق این مهم ایفا می‌کند.

خبرنگار: الناز دادمهر

انتهای پیام
captcha