راه‌اندازی «دفتر مردمی سرود و تواشیح» در عین دو اهواز
کد خبر: 4196788
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
رئیس حوزه هنری خوزستان خبر داد:

راه‌اندازی «دفتر مردمی سرود و تواشیح» در عین دو اهواز

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان با بیان اینکه تواشیح ظرفیتی ویژه در استان است، گفت: آمادگی داریم عنوان دفتر موسیقی حوزه هنری را به دفتر موسیقی و تواشیح تغییر دهیم و دفتر مردمی آن را در منطقه عین دو اهواز راه‌اندازی کنیم.

محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد شهباز گهروئی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان روز گذشته نهم بهمن در مراسم رونمایی از مستند «حلف النجوم» (پیدایش گرو‌های تواشیح استان خوزستان) ضمن گرامیداشت یاد شهدای تواشیح استان گفت: ما بنای خود را بر بازآفرینی هویت فرهنگی استان گذاشته‌ایم و بهترین زبان برای بازآفرینی هنر است. ما خرده‌فرهنگ‌های بسیاری داریم که خاص این خطه است که یا در حال فراموشی و یا تهرانیزه شدن است؛ مانند هیئت‌های مذهبی که ما پیش از این هیئت‌های عربی، دزفولی، شوشتری و ... داشتیم، سبک‌های خاص خود را داشتیم، اما اکنون غالب هیئت‌های ما مانند هیئت‌های تهران است. مخالف این سبک نیستم، اما خوزستان سبک خاص خود را دارد.

وی در ادامه از برگزاری جایزه ملی «حبیب‌الله معلمی» با محوریت نوحه در سال آینده خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جایزه، توجه به این سبک شعری است. ما آمادگی داریم دفتر سرود و تواشیح را در کنار هم ببینیم. تواشیح ظرفیتی است که ویژه استان است از این جهت آمادگی داریم عنوان دفتر موسیقی خود را به دفتر موسیقی و هنرهای قرآنی یا تواشیح تغییر دهیم. ما می‌توانیم زمینه رشد و کنشگری شما را فراهم کنیم؛ یعنی مجمعی شکل دهید، همه سلایق را گردهم بیاورید و ما تابع نظر آن مجمع خواهیم بود.

شهباز گهروئی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده است؛ یعنی دفتر مردمی سرود و تواشیح را در عین دو (به دلیل ظرفیت‌های موجود در این منطقه) شکل دهیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان در پایان ضمن قدردانی از عوامل تولید مستند «حلف النجوم» گفت: از عوامل این مستند تقاضا می‌کنم که این مستند مطلع اتفاقات دیگری در حوزه هنری بشود. با این سوژه خداحافظی نکنید. حتما ظرفیت‌هایی در آبادان، سوسنگرد و شهرهای دیگر داریم که باید به آنها توجه کنیم تا از حاشیه خارج شود.

انتهای پیام
captcha