نهادهای انقلابی در مسئله جوانی جمعیت، جهادی عمل کنند
کد خبر: 4196388
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

نهادهای انقلابی در مسئله جوانی جمعیت، جهادی عمل کنند

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه سالخوردگی جمعیت و مقابله با آن از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: بایستی همه ادارات، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی برای تحقق اهداف جوانی جمعیت به صورت جهادی وارد میدان شوند.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، چهارمین جلسه «قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با موضوع جوانی جمعیت و پایداری خانواده امروز، هشتم بهمن‌ماه در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان با حضور فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) تشکیل شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت جوان، با نشاط و پویا یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر کشور است، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس نیز همین جوانان ما جنگ را مدیریت کردند و شهدای زیادی از این قشر تقدیم نظام شد اما نگذاشتند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان نیز برای پیشبرد اهداف مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی به جمعیت پرنشاط و جوان بیش از پیش نیازمند هستیم و بدیهی است که با پیری و کاهش جمعیت، دشمن بر ما مسلط خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالخوردگی جمعیت و مقابله با آن از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و ایشان تعبیر آینده هولناک را مطرح کردند، اظهار کرد: بایستی همه ادارات، سازمان‌ها و نهادهای انقلابی برای تحقق اهداف جوانی جمعیت به صورت جهادی وارد میدان شوند.

اکبری مسئولیت سپاه چهارمحال و بختیاری در قرارگاه شهید سلیمانی را مطالبه‌گری و بسیج‌کنندگی دانست و وظیفه کمیته تبیین و تبلیغ برای فرهنگ‌سازی در راستای اقناع عمومی به فرزندآوری را بسیار ضروری عنوان کرد.

در ادامه، کاظم کبیری، مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی هر ۴۵ روز در سپاه استان و در راستای کارگروه جوانی جمعیت و پایداری خانواده تشکیل می‌شود. 

وی افزود: این جلسات با حضور مسئولان کمیته‌های ذیربط و مسولان ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با قانون جوانی جمعیت تشکیل و گزارش اقدامات در این راستا ارائه شده و مشکلات و معضلات بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود.

کبیری تصریح کرد: در این جلسات میزان اجرای قانون جوانی جمعیت توسط ادارات بررسی و راهکارهای اجرای هرچه بهتر قانون ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha