مرحله پایانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4196314
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

مرحله پایانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» در اردبیل برگزار شد

مرحله استانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در اردبیل با رقابت ۲۴ نفر در بخش‌های مختلف و تجلیل از برگزیدگان استانی به کار خود پایان داد.

مرحله پایانی دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، مرحله پایانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در اردبیل با حضور پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و با داوری رقیه هادی و رقابت منتخبین دوره، هفتم بهمن ماه در بخش کودک کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این مراسم هدف از برگزاری دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» را شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر، رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی، اخلاقی، ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی، شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تألیفی را از اهدف دیگر برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: این دوسالانه در دو بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان، غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) برگزار شده است.

رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی و شناساندن توانمندی‌های کتابخانه‌های عمومی در حمایت از آثار تالیفی با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی از خرداد ماه سال جاری توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی آغاز شده بود.

گفتنی است در پایان این دوره پس از رقابت ۲۴ نفر شرکت‌کننده که به صورت حضوری و مجازی برگزار شد؛ ۹ نفر با کسب بیشترین امتیاز به مرحله پایانی راه یافتند.

شایان ذکر است در بخش کودک؛ سلوا صبری از بیله‌سوار؛ آوا نیرومند و امیرپارسا عزیزی از اردبیل و در بخش نوجوان حنانه نیرومند از اردبیل؛ محدثه قلیزاده از شهرستان خلخال و سیدمهدی موسوی از اردبیل و در بخش کتاب‌داران نیز پروین قاسمی و المیرا زکی‌پور از بیله‌سوار و سمیه کوکب‌بخت از نمین به مرحله پایانی راه یافتند.

انتهای پیام
captcha