انتخابات، صحنه حضور مردم در پای انقلاب است
کد خبر: 4196011
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
امام جمعه تبریز:

انتخابات، صحنه حضور مردم در پای انقلاب است

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: انتخابات، صحنه حضور مردم در پای انقلاب اسلامی، نظام و کشور است.

حجت الاسلام ال هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، ششم بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای، گفت: انتخابات، صحنه حضور مردم در پای انقلاب اسلامی، نظام و کشور است.

وی در خصوص اینکه انتخابات چه ثمرات و فوایدی برای کشور دارد و چگونه می‌تواند نسخه حلال مشکلات برای کشور باشد، افزود: حضور حداکثری در انتخابات، وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد.

آل‌هاشم، اظهار کرد: انتخابات نوعی سازمان یافتگی اکثریت ملت در یک سو، با هم و هم جهت بودن و مثل هم اندیشیدن و از معانی اصولی و مبانی ملی است و پیامد مشارکت در انتخابات، وحدت ملی و قدرت ملی است و این قدرت موجب امنیت کشور می‌شود و در نتیجه آن، علم پیشرفت کرده و اقتصاد شکوفا می‌شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مشارکت در انتخابات چنین معجزه‌هایی دارد و موجب رفع مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور می‌شود، گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نیز نشان دهنده اقتدار ملی و اعتبار بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه در انتخابات چه کسی یا چه گروهی پیروز شوند، فرع است بلکه خود انتخابات اصل بوده و حضور مردم در صحنه مهم است، اظهار امیدواری کرد: مردم آذربایجان‌شرقی و تبریز همچنان در انتخابات نیز پیشگاه و پیشرو باشند و شهر اولین ها بودن را در مرحله عمل نشان دهند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به پرتاب ماهواره «ثریا» توسط مهمترین ماهواره‌بر قائم ساخت نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: برای نخستین بار ماهواره ایرانی در ارتفاع ۷۵۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفت.

آل‌هاشم، افزود: مدار پایین زمین فرصت‌های زیادی را از ابعاد مختلف ایجاد می‌کند و علاوه بر ترویج اکتشافات فناورانه، مزایای مختلفی برای بشریت دارد و از طریق آن کار و تحقیق در فضا توسعه می‌یابد.

وی با اشاره به بازار هفت میلیارد دلاری پیش روی ماهواره‌های مدار پایین، اظهار کرد: ایران در این مسیر قرار گرفته و این پیشرفت‌‌ها، جهاد امیدآفرینی و امید است فرزندان این ملت در حوزه‌های علمی و فناوری بیش از این موفق باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به گذشت حدود ۱۱۱ روز از آغاز جنگ غزه و ضربه مهلکی که عملیات طوفان الاقصی به رژیم صهیونیستی زده است، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این مصاف با وجود جنایت‌ها و قساوت‌های بسیار، نتوانسته‌اند ابتکار عمل را در دست بگیرند و از تاثیرات ضربه اولیه عملیات طوفان الاقصی بر رژیم صهیونیستی بکاهند.

وی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه فجر و ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به کشور، گفت: امید است با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جشن‌‌های امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

آل‌هاشم، افزود: هدف از برپایی جشن‌های دهه فجر، تنها تزئین کردن نیست بلکه باید در این دهه دستاوردهای انقلاب را در حوزه های مختلف به مردم تبیین کرد.

امام جمعه تبریز، همچنین با اشاره به سوابق فعالیت استاندار جدید آذربایجان‌شرقی و آرزوی توفیق بیشتر برای خدمت رسانی به مردم استان، ادامه داد: انتصاب استاندار جوان در سالروز ولادت جوان‌ ترین امام شیعیان به عنوان استاندار آذربایجان شرقی را به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha