مطرح کردن دین‌گریزی جوانان تبلیغات دشمن است
کد خبر: 4196005
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
امام جمعه قزوین:

مطرح کردن دین‌گریزی جوانان تبلیغات دشمن است

امام جمعه قزوین گفت: اینکه می‌گویند مردم از اسلام برگشته‌اند و جوانان از اسلام می‌گریزند، تبلیغات دشمن است، این‌ها حرف دوستان نیست، آنچه ما در واقعیت می‌بینیم این است که آمار معتکفین نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

عابدینی امام جمعه قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که ششم بهمن در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت‌ زینب(س) گفت: زینب برگرفته از دو کلمه است، یکی زین به معنای زینت و زیبایی، دوم اَب به معنای پدر است، در حقیقت حضرت زینب(س) زینتی برای پدرش بوده و تا قیامت هم خواهد بود، یعنی همان منویاتی که امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه در بیاناتشان فرموده اند، حضرت زینب(س) نیز تا پای جن بر آن بیانات ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: این کودکان، زنان و مردم رنج کشیده غزه که استقامت می‌کنند، درواقع شاگردان کلاس حضرت زینب(س) هستند، این‌ها از امام زین‌العابدین(ع)، حضرت زینب(س) و واقعه مهم عاشورای اباعبدالله(ع) این استقامت و مقاومت را درس گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در قزوین بیان کرد: در استان ما امسال حدود ۱۰ هزار نفر در اعتکاف شرکت کرده‌اند، نسبت به سال گذشته جمعیت معتکفین خیلی بیشتر شده و اگر می‌توانستیم بیشتر همت کنیم و مکان و پذیرایی برای آن‌ها آماده کنیم، حتماً خیلی بیشتر از این آمار شرکت می‌کردند.

۲ برابر شدن آمار معتکفین قزوین

وی گفت: سال گذشته آمار معتکفین شهر قزوین حدود ۱۵۰۰ نفر بود، امسال این آمار به ۳۲۰۰ نفر رسیده است، یعنی آمار بیش از ۲ برابر شده است، قطعاً خیلی‌ها هم می‌خواستند شرکت کنند اما امکان آماده‌سازی مساجد برای این کار نبوده است، بنابراین ما باید خودمان را برای سال‌های آینده آماده کنیم.

این مسئول اظهار کرد: باور کنیم اینکه می‌گویند مردم از اسلام برگشته‌اند و جوانان از اسلام می‌گریزند، تبلیغات دشمن است، این‌ها حرف دوستان نیست، آنچه ما در واقعیت می‌بینیم این است که آمار معتکفین نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

وی ادامه داد: این فقط مربوط به قزوین نیست، در همه نقاط کشور این گونه است، در آن زمان که ما در قم بودیم، فقط در یک مسجد اعتکاف برگزار می‌شد اما اکنون می‌بینیم که در مساجد گوناگون اعتکاف برگزار می‌شود و همه شهرهای مختلف کشور برنامه اعتکاف دارند، همچنین فرهنگ اعتکاف از ایران اسلامی به حدود ۱۶ کشور دنیا صادر شده و در این کشورها هم اعتکاف برگزار می‌شود.

اعتکاف شبیه نماز جمعه و حج است

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اعتکاف شبیه نماز جمعه و حج است، در نماز جمعه موضوع ذکر و تقوا از ارکان جدی است، در حج نیز ذکر و تقوا از مهم‌ترین موارد است، در اعتکاف هم این دو عنصر مهم هستند، انسان باید بیاید از خود فراموشی نجات پیدا کند و خودش را ببیند.

وی با اشاره به سالروز امضای قرارداد کمپ دیوید، بیان کرد: این قرارداد که بین مصر و رژیم صهیونیستی به امضا رسید، حادثه بسیار تلخی بود که سال ۱۳۵۷ صورت گرفت و برای هیچکس باورپذیر نبود و گمان می‌کردند شاید مصر علیه صهیونیست‌ها نقشه‌ای کشیده است اما بعد مشخص شد که این مصری‌ها هستند که نقشه آمریکا، انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها را عملی می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: محمد حسنین هیکل، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار نامدار مصری گفت ایران از سال ۱۳۵۷ یک راهی را رفت و مصر راه دیگری را و امروز قدرت، عزت و استقلال ایران با مصر قابل قیاس نیست و اینها از برکات انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام
captcha