پیام‌های دفاع مقدس نباید به دست فراموشی سپرده شود
کد خبر: 4195963
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

پیام‌های دفاع مقدس نباید به دست فراموشی سپرده شود

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه پیام‌های تبیینی حماسه دفاع مقدس نیز نباید به دست فراموشی سپرده شود، گفت: یکی از این پیام‌ها علاوه بر نقش بنیادین امداد الهی، مردمی بودن دفاع مقدس است که یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بعثی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شامگاه، پنجم بهمن‌ماه، در همایش پدران آسمانی در مسجد آیت‌الله شهیدی تبریز، با تاکید بر اینکه پیام‌های تبیینی حماسه دفاع مقدس نیز نباید به دست فراموشی سپرده شود، گفت: یکی از این پیام‌ها علاوه بر نقش بنیادین امداد الهی، مردمی بودن دفاع مقدس است که یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بعثی محسوب می‌شود.
 
وی گفت: جنگ تحمیلی را مردم اداره کردند؛ چه از نظر نیروی انسانی که یار و یاور نیروهای مسلح بودند و چه از نظر پشتیبانی جبهه که از همین مساجد برای رزمندگان و برای جبهه‌ها کمک‌های مردمی جمع آوری می‌شد.

آل‌هاشم، از جانبازان و سایر ایثارگران به عنوان اسوه‌های زنده ایستادگی در راه حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی یاد و اظهار کرد: شهدای عزیز و جانبازان گرانقدر برای آرمان‌های انقلاب اسلامی از جان خود و از سلامتی خود گذشتند و خانواده بزرگوار شهدا در این راه، عزیزانشان را از دست دادند که این ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌ها نباید فراموش شود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی دیگر از پیام های تبیینی دوران دفاع مقدس این است که ارتشی، سپاهی و بسیجی در جنگ تحمیلی در کنار یکدیگر برای دفاع از وظن و انقلاب اسلامی جنگ کردند تا بتوانند در برابر دشمن، به پیروزی برشند. دفاع مقدس نشان داد که اگر ملت و مسئولان باهم یکدل و یکصدا باشند، می‌توان حتی با دست‌های خالی نیز بر دشمن تا بن دندان مسلح فائق آمد.

آل‌هاشم، تاکید کرد: اگر این وحدت و همدلی بین ارتشی و سپاهی نبود و فرماندهان دوران دفاع مقدس اختلاف داشتند، حماسه‌های بزرگی همچون آزادسازی خرمشهر خلق نمی‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با یادآوری حفظ تمامیت ارضی کشور در دوران هشت سال جنگ تحمیلی گفت: مرور تاریخ 200 ساله ایران نشان می‌دهد طی این دوران هر موقع جنگی در ایران وجود داشته، بخشی از خاک کشور از دست رفته اما در دوران دفاع مقدس ذره‌ای از خاک میهن اسلامی جدا نشد که حاصل عزم و باور مسئولان نسبت به فرهنگ مقاومت بود.

وی ادامه داد: فرزندان شهدا باید به پدران قهرمانشان افتخار کنند که با فداکاری آنها دشمنِ بعثی نتوانست حتی یک وجب از خاک وطن را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، برجسته بودن نقش حمایتی بسیاری از کشورهای غربی-عربی در زمان جنگ تحمیلی از صدام را دیگر پیام تبیینی دوران دفاع مقدس توصیف کرد و با یادآوری خیانت‌های منافقان بر علیه کشورمان و همکاری این گروهک تروریستی با عراقِ دوران جنگ، ادامه داد: هرچند همۀ دنیا دست به دست هم داده بود تا عراق پیروز جنگ تحمیلی باشد اما خدا نخواست که نظام اسلامی بشکند.

وی شهادت تعدادی از جوانان برومند ایران اسلامی در راه دفاع از حریم آل‌الله و همچنین در راه تامین امنیت پایدار کشور را جلوه‌هایی از زنده بودن ارزش‌های دفاع مقدس و پویایی فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: در دیدار دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت مقام 10هزار شهید آذربایجان‌شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) معظم‌له فرمودند که اگر حادثۀ کربلا تکرار نمی‌شد، به دست فراموشی سپرده می‌شد. این کنگره‌ها و یادواره‌ها هم باید زود به زود تکرار شود تا نسل جدید و جوان جامعه بدانند که در کشور، رزمندگانی بوده اند که با فداکاری، امنیت را به ارمغان آورده‌اند.

آل‌هاشم، با طرح این پرسش که اکنون وظیفه ما در قبال خون شهدا و فداکاری ایثارگران چیست؟ گفت: حفظ وحدت و انسجام نیاز امروز جامعه و وظیفۀ اصلی ماست.

امام جمعه تبریز، اتحاد مسئولان را یکی از مهم‌ترین مصادیق حفظ وحدت در جامعه خواند و با بیان اینکه مردم ما مردم خوبی هستند، افزود: همین هفته جاری بود که سرداری از سرداران دوران دفاع مقدس در کسوت استاندار آذربایجان‌شرقی به رحمت خدا رفت و همه دیدیم که مردم قدرشناس، چگونه در فراق این سردار ایثارگر و استاندار فقید، حضور پرشوری در مراسم های تشییع آن مرحوم در تبریز و ارومیه داشتند و با چه شکوهی از خدمات زنده یاد سردار خرّم تجلیل کردند.

وی انتخابات 11 اسفند را آزمونی بزرگ پیش پای هر ایرانی دانست و ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند در وهلۀ اول انتخابات برگزار نشود، در مرحله بعد با تاخیر برگزار شود و در نهایت اگر در موعد تعیین شده به انجام رسید، مشارکت مردم در آن اندک باشد.

آل‌هاشم، با بیان اینکه وجود مشکل در کشور به خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی را انکار نمی‌کنیم، افزود: اذعان به وجود این مشکلات به معنای آن نیست که صحنه را خالی و یا قهر کنیم، بلکه شرکت در انتخابات یک وظیفۀ دینی و ملی است و اساساً مگر می‌شود در برابر خون‌هایی که در راه دین خدا و در راه وطن ریخته شده، بی تفاوت باشیم؟

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات 11 اسفند تاکید و اظهار کرد: تک تک آرایی که به صندوق‌های رای ریخته می‌شود، تیری بر قلب دشمن است.

وی با بیان اینکه هم، انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم انتخابات مجلس خبرگان رهبری مهم است، افزود: امیدواریم در روز 11 اسفند، مردم با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای، دشمن را غافلگیر کرده و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کنند.

آل‌هاشم، رابطۀ افزایش تحرّکات دشمن با افزایش حساسیّت مردم کشورمان را رابطه‌ای معنادار توصیف کرد و گفت: در مقاطعی که دشمن نسبت به برنامه‌های مهمِ سیاسی اجتماعی مانند راهپیمایی‌های 22 بهمن یا روز قدس تمرکز کرده و دست به توطئه چینی زده است، شاهد حضور گسترده‌تر و حماسی‌تر مردم بوده‌ایم و به توفیق الهی دربارۀ انتخابات پیش رو نیز همین اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به حضور گسترده جوانان در مراسم هایی مانند اعتکاف، احیای لیالی قدر، نمازهای جمعه و راهپیمایی‌ها اشاره کرد و گفت: مگر مدافعان حرم، جوانانی نیستند که حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند اما داوطلبانه در جبهه مقاومت حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: اگر جوان امروز انقلابی‌تر از جوان دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس نباشد، مثل جوانان همان دوران است.

انتهای پیام
captcha