اعزام ۲۵ کاروان سلامت به روستا‌های کم‌برخوردار کردستان
کد خبر: 4194837
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

اعزام ۲۵ کاروان سلامت به روستا‌های کم‌برخوردار کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۲۵ کاروان‌ سلامت برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، توزیع دارو و آموزش‌های امدادی به‌صورت رایگان طی ۹ ماه گذشته به روستاهای کم برخوردار استان اعزام شد.

کاروان سلامت هلال احمر در روستاهای کم برخوردار

به گزارش ایکنا از کردستان، پیام جلالی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان امروز، 30 دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، گفت: ۲۵ کاروان‌ سلامت برای ارائه  خدمات درمانی، بهداشتی، توزیع دارو و آموزش‌های امدادی به‌صورت رایگان طی ۹ ماه گذشته به روستاهای کم برخوردار استان اعزام  شد.

وی افزود: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اعم از کاروان سلامت، بسته‌های معیشتی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و طرح مشارکت اجتماعی ایرانیان در این حوزه به صورت نقدی و غیرنقدی داوطلبانه و مردمی کمک شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: در این مدت، ۲۵ کاروان‌ سلامت به روستاهای کم برخوردار برای ارائه  خدمات درمانی، بهداشتی، توزیع دارو و آموزش‌های امدادی به‌صورت رایگان اعزام شدند.

وی ۱۳ پروژه محرومیت‌زدایی، ۲۰۲ فعالیت داوطلبی، برپایی ۹۳ چادر و ایستگاه‌ سلامت، ۱ ایستگاه‌ جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ۱۲ طرح نیابت، ۲۰۵ سفره افطاری و توزیع غذای گرم بین هزار و ۲۴۰ افراد کارتن‌خواب را از خدمات ارزشمند جمعیت داوطلبان ذکر کرد.

جلالی با اشاره به اینکه در طرح‌های همای رحمت و کاروان‌های سلامت، بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان توزیع شد، افزود: در سال گذشته توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان ۵۲ واحد خون جهت کمک به بیماران اهدا شده است.

وی تعداد خانه‌های هلال موجود در استان را ۱۲۲ مورد برشمرد و اظهار کرد: در خانه‌های هلال ۹۴ دوره آموزشی امداد و کمک های اولیه و پایه داوطلبی برای هزار و ۸۵۴ نفر  و ۴۰ دوره آموزش‌های متفرقه برای ۹۱۵ نفر برگزار شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در پایان گفت: داوطلبان در واقع حلقه اتصال توان توانمندان برای رفع نیاز نیازمندان هستند و برای ترویج فرهنگ بشردوستی و کمک به همنوعان خود ایثارگرانه تلاش می‌کنند و همکاران حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر کردستان دلسوزانه و صبورانه، برای پاسخگویی به درخواست‌های نیازمندان و کمک به هموطنان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام
captcha