توجه به مردم اصل اساسی برای مسئولان باشد
کد خبر: 4194660
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

توجه به مردم اصل اساسی برای مسئولان باشد

امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مردم‌محور و پایه آن بر اساس مردم است گفت: توجه به مردم در تمام عرصه‌ها و در تمام مواقع باید به عنوان یک اصل اساسی برای مسئولان باشد.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 29 دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به آیه ابتدایی سوره انفاق گفت: هم در قرآن و هم در نهج‌البلاغه تأکید بسیاری بر جلوگیری از نزاع و اختلاف شده است، زیرا تشدُد و اختلاف موجب سستی و از هم‌گسستگی اجتماعی می‌شود و این خود تضییع احکام الهی را در پی دارد و اصلاح ذات‌البین از برترین عبادت‌ها شناخته شده و اجر مصلح در بین مردم همانند اجر مجاهد در میان مردم است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ضمن تبریک اعیاد ماه رجب به‌ویژه میلاد امام علی(ع) تصریح کرد: دفاع از دین گاهی دفاع از رهبر دینی است و امیرالمؤمنین(ع) دفاع از رهبر دینی را وظیفه خود می‌دانستند. جهادتبیین مانند خطبه‌های نهج‌البلاغه، جهاد مانند جنگ با منافقان و حتی ایستادگی در برابر خرافات و بدعت‌ها مانند جریان فدک و تغییر معیارهای وزنی از جمله مهم‌ترین اقدامات حضرت ‌علی(ع) در دفاع از رهبر دینی خود و دفاع از دین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقام‌گیری جمهوری اسلامی ایران از منافقان و گروهک‌های معاندان و منافقان در خارج از مرزها گفت: این انتقام دو پیام با خود به همراه داشت، اولین پیام اینکه همه جا گروهک‌های منافقین تحت اشراف جمهوری اسلامی هستند. دومین پیام اینکه ما در بحث امنیت مردم ایران با هیچ‌کسی تسامح و تصالح نخواهیم داشت و کشورهای همسایه نیز باید امنیت منطقه را امنیت خود بدانند و نباید مأمن و پناهگاه گروهک‌های منافق باشند.

مدرسی با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این دیدار بیان شد که امامت جمعه کار بسیار دشواری است، زیرا خطیب جمعه زمانی که به خطابه می‌ایستد باید رضای خالق و خلق را در نظر بگیرد و کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند باید رضایت خلق را در چارچوب شرع و دین در نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولان کشور نباید خود را از مردم‌داری، مردم‌دوستی و مردم‌فدایی دور کنند و بدانند که این مردم هستند که همیشه در تمام صحنه‌ها حضور دارند و دولت باید این حضور را مغتنم بشمارد و نباید مسائل مالی به مردم این‌چنین فشار بیاورد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد: مسئله دوم بیان شده در این دیدار موضوع غزه بود؛ مردم غزه پیروز این نبرد خواهند بود و نگاه مردم به رژیم صهیونیستی ظلم و جنایت است و این رژیم قطعاً شکست‌خورده این جنگ خواهد بود.

مدرسی مخالفت با انتخابات را مخالفت با کلام اسلام دانست و گفت: این سخن رهبر انقلاب است و مخالفت با انتخابات مخالفت با مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی است و تضعیف جمهوری اسلامی به معنای تضعیف پرچم ولایت حضرت علی(ع) و اسلام ناب محمدی است، بنابراین در این برهه مخالفت با انتخابات مخالفت با اسلام است.

امام جمعه بخش مرکزی بیان کرد: مردم در این نظام اصل و اساس هستند، چراکه جمهوری اسلامی مردم محور و پایه آن بر اساس مردم است. مردمی که اصل هستند همه در خدمت اسلام و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران همواره قدم برداشته و خواهند برداشت؛ توجه به مردم در تمام عرصه‌ها و در تمام مواقع باید به عنوان یک اصل اساسی برای تمام مسئولان و آحاد جامعه باشد.

انتهای پیام
captcha