انجمن ادبی لرستان زمینه‌ساز ظهور چهره‌های جدید است
کد خبر: 4194211
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳

انجمن ادبی لرستان زمینه‌ساز ظهور چهره‌های جدید است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه انجمن ادبی می‌تواند زمینه ظهور چهره‌های جدید را فراهم کند، گفت: در این انجمن نوقلمان و ارتقای دانش فنی انجمن، تولیدات ادبی در استان شناسایی و پرورش داده می‌شود.

مراسم معارفه مسئول انجمن ادبی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، 26 دی ماه در مراسم معارفه مسئول انجمن ادبی لرستان گفت: این انجمن یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های لرستان است که در دهه ۶۰ بهترین فعالیت خود را با حضور بزرگان ادبیات این استان داشته و اینک همان بزرگان هسته اولیه انجمن ادبی را در کنار جوانان تشکیل داده‌اند و انتخابات انجمن به زودی برگزار می‌شود که فعالیت‌های ادبی و تولیدی خود را در قالب انجمن ادامه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دولت در جذب و شناسایی رویش‌های جدید اهتمام جدی دارد، افزود: تداوم حیات فرهنگی هر جامعه وابسته به فعالیت‌های انجمن‌های فرهنگی هنری است.

وی با بیان اینکه انجمن‌ها موتور پیشران امور در همه زمینه‌ها هستند، ادامه داد: شرط اساسی در این زمینه ساختار مناسب برای فعالیت‌های همدلانه و همسو است و در این صورت با هم‌افزایی اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

روانشاد با بیان اینکه برای تولید و بازتولید فرهنگ در استان باید موانع و عوامل بازدارنده را شناسایی و رفع کنیم، افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در استان برای تولید آثار فاخر و جدید باید این استعدادها شناسایی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان انجمن ادبی در این استان را یکی از مهم‌ترین انجمن‌های فرهنگی هنری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه استان لرستان از تاریخ و تمدن غنی ادبی برخوردار است، نقش انجمن ادبی می‌تواند در استان تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ادبیات و فرهنگ غنی لرستان گفت: ارتقای انجمن ادبی در این دوره مدیریتی یکی از اولویت‌ها و ضرورت‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن ادبی ترویج کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: معرفی کتاب‌های نویسندگان بومی و موضوعات مربوط به لرستان باید از برنامه‌های این انجمن باشد.

روانشاد با اشاره به اینکه این انجمن می‌تواند زمینه ظهور چهره‌های جدید ادبی را فراهم کند، افزود: این انجمن نوقلمان و ارتقای دانش فنی انجمن، تولیدات ادبی در استان را شناسایی و پرورش می‌دهد.

وی به برخی از اهداف و برنامه‌هایی که انجمن ادبی در لرستان باید دنبال کند اشاره کرد و افزود: شناسایی و کشف استعدادهای جوانان، نقد، بررسی و معرفی آثار نویسندگان، بالا بردن کیفیت آثار، معرفی صاحبان قلم به رسانه‌ها، همت در تولید آثار جدید، تحلیل آثار بزرگان ادبیات لرستان، جذب حمایت‌های وزارت ارشاد و مراکز فرهنگی را برای نویسندگان اجرای برنامه‌های حافظ‌خوانی و شاهنامه‌خوانی، برگزاری محافل ادبی هفتگی و ماهانه، از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تلاش به منظور تقویت و حفظ زبان و گویش محلی استان را مهم‌ترین هدف انجمن ادبی در لرستان عنوان کرد و افزود: زبان و گویش محلی لرستان سرچشمه و گنجینه غنی در استان است که گاهی مغفول مانده و باید از سوی این انجمن به ویژه برای نسل جوان و نوجوان تقویت شود.

انتهای پیام
captcha