انتقام خون شهدای دانش‌آموز را با تربیت نسل جدید می‌گیریم
کد خبر: 4192776
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
وزیر آموزش و پرورش:

انتقام خون شهدای دانش‌آموز را با تربیت نسل جدید می‌گیریم

رضامراد صحرایی با بیان اینکه همه ما خواهان انتقامی سخت و پشیمان‌کننده همچون طوفان الاقصی از عاملان جنایت تروریستی کرمان هستیم، گفت: ما با تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تر را خواهیم گرفت و این تکلیف ماست.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از کرمان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز، ۱۸ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه حاج قاسم شخصیتی بود که پس از شهادت به یک مکتب و قله تربیتی در آموزش‌ و پرورش تبدیل شد، گفت: مکتب حاج قاسم کلید تمام خوبی‌ها را عشق ورزیدن به مردم می‌داند و کلید واژه این مکتب عشق بود، عشق به صلح، به خوبی‌ها و عشق مبتنی بر فطرت الهی؛ عشقی که حاج قاسم به‌خاطر آن جانش را برای همه مظلومان جهان و نه فقط مسلمانان به خطر می‌انداخت.

وی با اشاره به شعار سال تحصیلی جاری «مدرسه قوی، ایران قوی»، اظهار کرد: پیام حاج قاسم یک صدا ایران بود. او به هیچ جناح و گروهی تعلق نداشت و همه را به اتحاد حول دشمن تشویق می‌کرد که نیاز امروز ما نیز همین اتحاد است. امروز که داغدار شهدای نوجوانان هستیم یادمان باشد که دشمن را خوب بشناسیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سیلی کودکان دانش‌آموز در روز ۱۳ آبان امسال بر صورت استکبار فراموش‌نشدنی است. برای مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی سرود «فرزندان حاج قاسم» ساخته شد و انقلابی که دانش‌آموزان در مدارس به پا کردند نشان داد حاج قاسم مکتبی است که در همه کلاس‌های درس فارغ از سلیقه‌ها و عقاید ساری و جاری است.

وی با اشاره به برگزاری ۷۳۰ مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مدارس سراسر کشور، ادامه داد: حاج قاسم به همه آزادگان جهان تعلق دارد کلاس او در کرمان آغاز شد اما منحصر به کرمان نماد و قبولی‌های دی‌ماه امسال ما بهترین قبولی‌ها هستند. شهدای دانش‌آموز یک راه جدید باز کردند و نماد نسل ظهورند که دشمن در پی نابودی آنهاست اما کورخوانده. دشمنان با این اقدام بزدلانه می‌خواهند مکتب حاج قاسم را خاموش کنند اما نور خدا خاموش‌شدنی نیست.

صحرایی تأکید کرد: مبادا گول آدرس غلطی را بخوریم که می‌دهند. داعش مسئولیت این جنایت را پذیرفته اما داعش یعنی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و هر کسی که مقاومت فلسطین را حمایت نمی‌کند. همه عصبانیت آنها از حاج قاسم این است که او داعش را از بین برد. داعش یک اسباب بازی است و قاتل اصلی این شهدا آمریکا و اسرائیل است و هر کسی از آنها حمایت کند دستش به خون این شهدا آلوده است.

وی با بیان اینکه شهادت کودکان و مظلومان ریشه در تاریخ دارد و عاملان این جنایت همان کسانی هستند که فرزندان حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند، افزود: سراسر کشور داغدار این دانش‌آموزان است و امروز من به عنوان حامل پیام رئیس‌جمهور به کرمان آمدم تا به خانواده شهدا تبریک و تسلیت عرض کنم.

ساخت مدرسه به نام شهدای دانش‌آموز در کرمان

وزیر آموزش پرورش تصریح کرد: تقاص همه این شهدا گرفته خواهد شد اما نوری که آنها روشن کردند خاموش نشدنی است و شیطان صفتان بدانند که ما این راه را ترک نمی‌کنیم و هر کسی این راه را ترک کند باخته است. ما در راهی آمدیم که عاقلان گاهی منع می‌کنند اما راه حاج قاسم راه عاشقان است که هر کسی این راه را درک نمی‌کند و افراد برای این مسیر انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به مقاومت ۲۳ نوجوان در اسارت صدام، گفت: کسانی که آن ۲۳ نفر را روایت کردند قصه این ۲۳ دانش‌آموز شهید و معلم آنها را نیز روایت کنند و این روایتگری بر همه ما تکلیف است. به فضل الهی سلسله مدارس فرزندان حاج قاسم را به نام هر کدام از این شهدای دانش‌آموز در کرمان خواهیم ساخت و نسل حاج قاسم را تربیت می‌کنیم.

صحرایی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم نام و یاد این شهدا فراموش شود، گفت: همه ما خواهان انتقامی سخت و پشیمان‌کننده همچون طوفان الاقصی از عاملان این جنایت هستیم و ما با تربیت نسل جدید انتقام سخت‌تر را خواهیم گرفت و این تکلیف ما است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه شهدا از ما می‌خواهند که راه حاج قاسم را ادامه دهیم، اظهار کرد: این دانش‌آموزان که مظلومانه و با بصیرت شهید شدند حلقه وصل ما به خوبی‌ها هستند و ما این راه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام
captcha