اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شدند
کد خبر: 4192507
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شدند

طی احکامی جداگانه از سوی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلی منصوب و معرفی شدند.

معرفی اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، طی احکامی جداگانه از سوی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل و رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه محقق اردبیلی منصوب و معرفی شدند.

اسماعیل چمنی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۶ دی‌ماه در مراسم اعطای احکام اعضای جدید شورای امر به معروف و نهی از منکر این دانشگاه ضمن تسلیت حادثه تروریسی کرمان و شهادت شماری از هموطنان ایران اسلامی گفت: طی یک و نیم سال گذشته ۹۰ میلیارد ریال در حوزه فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی هزینه شده است؛ البته این هزینه به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه، تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی در حوزه عفاف و حجاب افزود: در همین خصوص برنامه‌های متنوعی با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سطح دانشگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تحصیل حدود ۱۵ هزار دانشجوی داخلی و خارجی در این دانشگاه، تصریح کرد: دانشجویان خارجی پتانسیل بزرگی برای استان هستند و می‌توانند سفیران فرهنگی ما در کشور خود باشند.

وی با بیان اینکه منشور اخلاقی ویژه دانشگاه‌های استان تهیه و در اختیار دانشجویان قرار داده شده است، ادامه داد: در این خصوص بحث جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه معین استان اردبیل با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم در میان نسل جدید جوان و دانشجویان روشنگری‌های لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: به‌عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم تا همه هموطنان در جهت اعتلای کشور تلاش کنند و شرمنده شهدا، جانبازان و ایثارگران نباشیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روح ایمان در قالب امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: روح امر به معروف و نهی از منکر دغدغه‌مندی است. مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی دغدغه‌مند بوده و در حد توان در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم میرعباس‌زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با بیان اینکه تبیین فعالیت‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو اولویت‌های ماست، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸ عرصه تخصصی در ستاد تعیین شده و در راستای آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

وی دانشگاه را یک محیط جریان‌ساز و محتواساز دانست و افزود: ضروری است کرسی‌های آزاداندیشی و همایش‌های علمی در این خصوص برگزار شود. جای خالی بحث‌های علمی در جامعه مشهود است، یکی از اهداف تشکیل این ستاد جلوگیری از ناعدالتی و تبعیض است.

عباس فنی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه قبل از آغاز سال تحصیلی با برگزاری جلسات متعدد منشور واحدی برای دانشگاه‌های استان تهیه شد، گفت: بعد از آغاز سال تحصیلی نیز برنامه‌های متنوعی در خصوص تحقق اهداف شورای امر به معروف و نهی از منکر اجرا شده است.

وی همچنین به برگزاری حلقه‌های صالحین، نصب استند‌ها و پیام‌های آگاه‌سازی، هماهنگی با مسئولان حراست و خوابگاه‌های دانشجویی و برگزاری مسابقات مختلف در حوزه‌های قرآن و عترت و حجاب و عفاف اشاره کرد.

یادآور می‌شود، در ادامه احکام اسماعیل چمنی به‌عنوان رئیس ستاد، حجت‌الاسلام محمدرضا مصلح‌نیا به‌عنوان جانشین ستاد، بهزاد محبی به‌عنوان دبیر ستاد و یونس پوربیرامی، علی ناصری‌منش، عباس فنی‌اصل، شیرین اسماعیلی، امین فتحی، محمدرضا مولایی، محمد بضاعت‌پور، میرصادق فاضل و اسماعیل گلی به‌عنوان اعضای این ستاد به آنان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha