محفل قرآنی «سرباز قرآن» در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4192216
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴

محفل قرآنی «سرباز قرآن» در کرمان برگزار شد

به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، محفل تلاوت و تدبر در قرآن با نام «سرباز قرآن» در بیت‌الزهرا(س) حاج قاسم برگزار شد.

محفل قرآنی سرباز قرآن در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، محفل سراسری تلاوت و تدبر در قرآن با نام «سرباز قرآن» با حضور جمعی از اساتید، قاریان و مسئولان قرآنی استان و کشور شامگاه، ۱۵ دی‌ماه در بیت‌الزهرا(س) حاج قاسم و هم‌زمان به صورت پخش مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما، شبکه استانی و رادیو قرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این محفل به ارائه نکاتی از سوره مبارکه حشر پرداخت و گفت: این سوره جزو مسبحات و سوره‌ای مدنی است که در مورد منافقین صحبت می‌کند. یکی از مقاصد اصلی این سوره تعیین تکلیف حاکم اسلامی در مقابل کسانی است که در برابر نظام اسلامی شوریده‌اند و احکام حاکم اسلامی در این سوره مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این سوره با تسبیح خداوند آغاز می‌شود، افزود: اینکه این سوره حشر نامیده شده است به دلیل آیه دوم سوره است که به اولین اخراج دسته جمعی یهودیان اشاره می‌کند که به دلیل خلف پیمان قبیله یهودی بنی‌نظیر نسبت به پیامبر(ص) انجام شد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه آیه ۶ تا ۹ سوره حشر در خصوص فتح دارایی‌های بنی‌نظیر و تقسیم آنها صحبت می‌کند، اظهار کرد: در آیه هشتم سوره حشر تقوا به عنوان سپر مؤمن ذکر شده است و مؤمنان که دشمن دارند نمی‌توانند آسوده باشند و باید مراقب خود باشند که مراقبت به معنای تقوا داشتن است.

این محفل نورانی با تلاوت علی جوشن، قاری نوجوان کرمانی آغاز شد و قاسم رضیعی، هادی حافظ‌آبادی، وحید نظریان، سیدکریم موسوی و محمدرضا پورزرگری به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

در این محفل قرآنی علاوه بر چهره‌های قرآنی استان، محمدمهدی بحرالعلوم، محمدرضا پورزرگری، علی‌اکبر حنیفی، هادی ربیعی، حسن ربیعیان، حمید شاکرنژاد، علی‌اکبر ملکشاهی، بهروز یاری‌گل، محمدجواد پناهی، محمدرضا ستوده‌نیا، سید کریم موسوی، حجت‌الاسلام حسینی، وحید نظریان، محمد خواجوی، سید محمود چاووشی، محمدعلی خواجه‌پیری، حجت‌الاسلام شفیعی، رحیم قربانی، حجت‌الاسلام لیمویی از چهره‌های قرآنی کشور حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha