تشکیل جبهه مقاومت رویکرد ویژه شهید سلیمانی بود
کد خبر: 4191598
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد همدان:

تشکیل جبهه مقاومت رویکرد ویژه شهید سلیمانی بود

علی طاهری گفت: تشکیل جبهه مقاومت رویکرد ویژه سردار سلیمانی بود که امروزه اهمیت آن بیش از پیش برای همگان آشکار شده است.

علی طاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدانعلی طاهری، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه باید ویژگی‌ها و مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی را بدانیم که در مسیر پیروی از این سردار بزرگ از این مسیر عدول نکنیم، اظهار کرد: استکبارستیزی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سردار بوده است، او در هر جایی که صحنه مبارزه با استکبار است به نحوی حضور دارد، این حضور یا به صورت سخنرانی است و یا با حضور در منطقه؛ ما اوج این حضور و مبارزه با استکبار را در جنگ با داعش می‌بینیم.

وی افزود: امروزه حقیقت استکبارستیزی و تشکیل جبهه مقاومت بیش از پیش به همگان آشکار شده است، در جنایات اخیری که صهیونیست‌ها داشتند همه افرادی که حتی مخالف تشکیل جبهه مقاومت بودند، نتیجه تلاش‌های سردار شهید سلیمانی در این راستا را به خوبی درک می‌کنند و ارزش کاری که داشت بیش از پیش به همگان نمایان شده است‌.

طاهری گفت: لازم است به بهانه سالگرد سردار دل‌ها، مؤلفه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی این شهید بزرگوار بازگو شود تا با تبیین این ویژگی‌ها راه شهید ادامه یابد‌‌. وقتی در باب مکتب سخن گفته می‌شود به معنای اندیشه‌ای همراه با پشتیبانی عملی است که از مدار فردیت خارج و به‌عنوان الگوی متعالی تبدیل می‌شود که دیگران به آن تأسی می‌جویند؛ شهید سلیمانی با ویژگی‌هایی که داشت، باورها، اندیشه‌ها و رفتارش نه تنها در ایران بلکه در کل جهان جنبه الگویی در مبارزه با استکبار، صهیونیسم و خدمت به مردم، یافته است.

 بارزترین ویژگی‌های مکتب سلیمانی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه اولین و بارزترین ویژگی مکتب سلیمانی اعتقاد و باور قلبی به حق تعالی و تحقق وعده‌های اوست، افزود: اطمینان، آرامش، خضوع و تواضعی که حاج قاسم در اوج درگیری‌ها و مبارزات داشت، نشان از آرامشی است که زاییده ایمان قدرتمند به خداوند است. این ایمان آثار شخصی هم دارد که عبادت، شب‌زنده‌داری، مناجات و راز و نیاز با معبود، همگی آثار ایمان خالص به خداوند است.

طاهری با بیان اینکه اخلاص در عمل مهم‌ترین ویژگی دیگر شهید سلیمانی است، گفت: آنچه به کار پرارزش شهید سلیمانی مقبولیت و محبوبیت می‌داد همان کار کردن برای خداوند بوده است. همه هدفش رضای حق تعالی بود، همین امر نیز باعث شد که محبوب دل‌های خداپرست باشد.

وی ادامه داد: تواضع در برابر مردم یکی دیگر از آثار و برکات همین اخلاص بود. به‌گونه‌ای که می‌بینیم چگونه قوی‌ترین سردار خاورمیانه با مردم با خضوع و فروتنی سخن می‌گوید.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: وارستگی از دنیا و ساده‌زیستی سردار سلیمانی هیچ‌گاه آنها را گرفتار دنیا نکرد و اگر می‌بینیم که حاج قاسم در این حد محبوب دل‌ها شدند یکی از علل مهم آن وارستگی از دنیا بود با وجود اینکه شرایط و امکانات لازم را برای وابسته شدن به دنیا داشت، همین امر می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مسئولین کشور باشد.

وی بیان کرد: ارادت به اهل بیت(ع) سرلوحه زندگی سردار سلیمانی بود، توفیقات بعدی وی نیز ناشی از همین ارادت اوست که عنایات حق‌تعالی و ائمه را در پی دارد. حاج قاسم تبعیت از ولایت فقیه را مبنای کار خود قرار می‌داد همین امر می‌تواند الگوی بسیار اساسی برای افراد جامعه باشد.

طاهری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سردار سلیمانی را فراجناحی بودن عنوان کرد و گفت: برای شهید سلیمانی همه دیدگاه‌ها زیر چتر جمهوری اسلامی ارزشمند است. چه آنهایی که کاملا در این مسیر هستند و چه آنهایی که کمی از این مسیر به حاشیه رفته‌اند، سردار با جاذبه‌ای که دارد همه را زیر لوای انقلاب جذب می‌کند. امروزه با تشکیل جناح‌های مختلف و اختلاف سلیقه‌ها، نیاز به الگو گرفتن از این ویژگی اخلاقی بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام
captcha