فعالان قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم باشند
کد خبر: 4190189
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

فعالان قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی پیش‌قدم باشند

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده تلاش برای رفع محجوریت قرآن را وظیفه مهم فعالان قرآنی عنوان کرد و گفت: فعالان قرآنی همواره در تلاشند که آموزه‌های دینی و اجتماعی را در جامعه رواج دهند لذا باید در حمایت از آنان برنامه ریزی صورت گیرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل،‌ پنجم دی‌ماه، در مراسم تجلیل از مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی اردبیل در سخنانی گفت: در عصر کنونی جامعه انسانی دچار رنج و گرفتاری فراوانی شده و درمان تمام این مشکلات تمسک به کتاب آسمانی قرآن کریم است.

وی جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه مردم بی‌دفاع و کودکان مظلوم غزه را نشانه دوری از کلام الهی برشمرد و افزود: در هیچ جنگی سابقه آتش زدن به بیمارستان و قتل نوزادن شیرخواره وجود ندارد لذا این جنایات وحشیانه ناشی از عدم توجه به فرامین خالق بشریت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تلاش برای رفع محجوریت قرآن را وظیفه مهم فعالان قرآنی عنوان کرد و گفت: فعالان قرآنی همواره در تلاشند که آموزه‌های دینی و اجتماعی را در جامعه رواج دهند لذا باید در حمایت از آنان برنامه ریزی صورت گیرد.

جعفرزاده به وظایف مسئولین موسسات و خانه‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: هم‌اندیشی مستمر با کارشناسان و مسئولین قرآنی، برنامه‌ریزی بلندمدت و اولویت‌بندی فعالیت‌های شاخص، توسعه فعالیت‌های قرآنی در مساجد از جمله طرح سمیر و مستورا با محوریت حجاب و عفاف و توجه به برنامه‌های مناسبتی از مهم‌ترین وظایف مسئولین موسسات و خانه‌های قرآنی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مطالبه‌گری از مسئولین ارشد استانی و متولیان امور قرآنی را از دیگر وظایف مسئولین موسسات و خانه‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: بنا به انتخاب سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دبیر شورای توسعه فرهنگی باید مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی از این فرصت برای مطالبه گری از فرماندار، بخشدار، مسئولین ادارات و نهاد‌ها در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی استفاده کنند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام صابر طهماسبی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل و حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، در سخنانی جداگانه‌ای از آمادگی این ادارات برای حمایت از فعالیت‌های شاخص و اثربخش در حوزه قرآنی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر دادند.

در پایان این مراسم از ۲۱ نفر از مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی منتخب با رویکرد قرآنی و فرهنگی در ایام فاطمیه با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha