شرکت ۵ هزار دانشجو‌معلم در سومین دوره اردوهای «راهیان‌نور مقاومت»
کد خبر: 4190031
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱

شرکت ۵ هزار دانشجو‌معلم در سومین دوره اردوهای «راهیان‌نور مقاومت»

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان از برگزاری سومین دوره برگزاری راهیان‌نور مقاومت با حضور ۵ هزار دانشجو معلم خبر داد و گفت: نهادینه کردن روحیه مقاومت در بین دانشجو‌معلمان از جمله اهداف برگزاری این اردوها است.

اردوهای راهیان‌نور مقاومتبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام عباس توان، رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان امروز، پنجم دی‌ماه در نشست خبری با موضوع سومین دوره برگزاری اردوهای «راهیان‌نور مقاومت»، با بیان اینکه این اردوها از سوی معاونت فرهنگی و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با محوریت دانشگاه کرمان برنامه‌ریزی شده است، گفت: امیدواریم با این اردوها بتوانیم مکتب شهید سلیمانی را در دل دانشجو معلمان نهادینه کنیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم محصول تربیتی انقلاب اسلامی و در تمام زمینه‌های فردی، اجتماعی و تربیتی یک الگو است و تمام ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی آن را تبلیغ می‌کند در شهید سلیمانی متبلور شده، افزود: دانشگاه فرهنگیان مهمترین رسالت در نظام جمهوری اسلامی یعنی تربیت معلم را بر عهده دارد زیرا نیروهای انسانی کشور توسط معلمان تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام توان افزود: باید معلم معتقد به نظام تربیت کنیم و اردوهای راهیان‌نور مقاومت برای این است که ویژگی‌های مکتب شهید سلیمانی را بازگو و روحیه ایثار و اخلاص را در بین دانشجو معلمان نهادینه کنیم.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۶ هزار نفر از سراسر کشور برای شرکت در سومین دوره اردوهای راهیان مقاومت، تصریح کرد: حضور ۵ هزار دانشجو معلم در این اردوها قطعی است و این اردو در سه بازه زمانی از هشتم تا پانزدهم دی‌ماه برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان از برگزاری برنامه‌های تربیتی، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در جریان این اردوها برای دانشجو معلمان خبر داد و گفت: نهادینه‌کردن روحیه مقاومت در بین دانشجو معلمان، تبیین سیاست‌های مقاومت در منطقه و خارج از کشور، تربیت معلمانی مقاوم در برابر مشکلات، تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی، آشنایی دانشجو معلمان کشور با مفاخر کرمان، سرداران دوران دفاع مقدس و یاران حاج قاسم از اهداف برگزاری این اردوها است.

علی‌اصغر بهجتی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه به‌دنبال ایجاد بستری برای تأثيرگذاری بر دانشجو معلمان بودیم، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری اردوهای راهیان مقاومت تبیین جایگاه دانشجو معلمان در ترویج مکتب شهید سلیمانی است.

وی با بیان اینکه فضای حاکم بر این اردوها تبیینی و روایی است، افزود: بازدید از مرقد شهید سلیمانی، بیت‌الزهرا(س)، موزه دفاع مقدس کرمان و گلزار شهدای شهر خانوک از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اردوها است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان در خصوص آمار ثبت‌نامی‌ها نیز اظهار کرد: از ۳۱ استان کشور در این اردوها حضور دارند که استان تهران (۲۴۰ بانو و ۴۵۰ آقا)، اصفهان (۱۶۰ بانو و ۱۲۰ آقا)، فارس (۱۱۰ بانو و ۱۵۰ آقا) و قم به ترتیب بیشترین آمار ثبت‌نامی‌ها را داشته‌اند.

انتهای پیام
captcha