خدمات‌دهی 77 کاروان سلامت در مناطق محروم البرز
کد خبر: 4190019
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸

خدمات‌دهی 77 کاروان سلامت در مناطق محروم البرز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: ۷۷ کاروان سلامت هلال احمر طی سال جاری با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به مردم خدمات درمانی ارائه کردند.

جمعیت هلال احمر البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر البرز، محمد باقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در سخنانی اظهار کرد: ۷۷ کاروان سلامت هلال احمر طی سال جاری با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار این استان به ۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر در خانه‌های هلال خدمات غربالگری، سنجش فشارخون و قندخون ارائه دادند.

وی گفت: طرح پنجره‌های امید با عناوین حامیان سلامت و کرامت یکی دیگر از طرح‌های اجرا شده به‌منظور رفع نیازهای معیشتی، بهداشتی و درمانی با مشارکت خیرین است که امسال حدود ۱۳ هزار و ۳۴ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر البرز خدمات حمایتی درمانی ویژه دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز بیان کرد: امسال نیز ۲۵ هزار و ۳۲۳ بسته معیشتی و اقلام ضروری به نیازمندان البرز اهدا شد ضمن آنکه ۸۲ هزار و ۸۷۰ نوبت غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است. در طرح ارمغان مهر سال جاری نیز هلال احمر استان البرز به بیش از چهار هزار دانش‌آموز نیازمند اقلام آموزشی اهدا کرد.

وی افزود: امسال تعدادی تجهیزات پزشکی مانند ویلچر، کپسول اکسیژن و عصا توسط خیرین به بانک امانات جمعیت هلال احمر اهدا شد که در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

خلفی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت خانه‌های هلال پرداخت و افزود: ارتقای سطح آگاهی عمومی برای کاهش آسیب‌پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب‌آوری، توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی از جمله اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

وی با بیان اینکه خانه هلال پل ارتباطی است که می‌تواند نقش مؤثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب‌پذیر و محرومان ایفا کند و فرصت مناسبی برای خدمات‌رسانی به مردم در نقاط محروم و دور افتاده است، افزود: با تأسیس خانه‌های هلال به دنبال توسعه آموزش‌های امدادی و فرهنگ‌سازی بین اقشار توانمند برای کمک به محرومان هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عضوگیری برای فعالیت‌های آموزش همگانی، پاسخگویی به موقع و مناسب در زمان حوادث و مخاطرات، ایجاد بسترهای تاب‌آوری هرچه بیشتر جوانان از جمله اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال به شمارمی‌رود.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۳۱ هزار داوطلب در ۱۰۰ خانه هلال با جمعیت هلال احمر استان البرز همکاری دارند و در مواقع نیاز به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha