شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرد + عکس
کد خبر: 4189923
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان چهارمحال‌وبختیاری آغاز به کار کرد + عکس

نخستین نشست «شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان چهارمحال‌وبختیاری» با حضور جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و تبلیغی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار و این شورا در استان فعال شد.

شورای مبلغان چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، نخستین نشست «شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان چهارمحال‌وبختیاری» امروز چهارم دی‌ماه با حضور جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی و تبلیغی در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برگزار و این شورا در استان فعال شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسحاق سعیدی، مدیر حوزه علمیه چهارمحال‌وبختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه بنا شده است شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان استان شکل بگیرد، اظهار کرد: این شورا با توجه به نظام جامع تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه و ضرورت برنامه‌ریزی کلان، راهبردی و منسجم تبلیغی در استان با بهره‌گیری از ظرفیت مشاهیر و نخبگان عرصه تبلیغ، همچنین ساماندهی، جهت‌دهی و پشتیبانی از مبلغان و تشکل‌ها گروه‌های تبلیغی، ارتقای مهارت‌های تخصصی و تأثیرگذاری تبلیغی در چارچوب تحولات فرهنگی و اجتماعی جامعه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با ذکر اینکه جامعه مبلغان در بر گیرنده مجموعه مبلغان استانی فعال در عرصه‌های گوناگون تبلیغی است، ادامه داد: در این راستا، شورای سیاستگذاری متشکل از مدیران ارشد نهادهای تبلیغی شکل می‌گیرد که این مدیران در این جایگاه نقش هدایتی، نظارتی و حمایتی را بر عملکرد مبلغان ایفا کنند.

سعیدی بیان کرد: در این راستا، مجمع مبلغان برتر استانی شکل خواهد گرفت و سالانه یک با دو بار با امام‌جمعه مرکز استان و نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار خواهند داشت؛ همچنین تشکیل کمیته تبلیغی استان را در دستور کار داریم که مجموعه‌ای از منتخبان کمیته‌های تبلیغی بوده و در یکی از عرصه‌های تبلیغی در مرکز استان فعالیت می‌کنند. کانون مبلغان شهرستانی نیز دیگر مجموعه‌ای است که ذیل این شورا تشکیل می‌شود که ترکیبی از همه مبلغان فعال در هر شهرستان هستند و به موازات آن، تشکیل کارگروه تبلیغی در شهرستان‌ها با هدف فعالیت در یکی از طرح‌های تبلیغی مدنظر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان در ادامه به اهداف شکل‌گیری شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان استان اشاره و تأکید کرد: هدف این است که یک انسجام‌بخشی در حوزه تبلیغ و تبادل تجارب صورت بگیرد، فعالیت‌های تبلیغی همسو شوند و رویکرد تبلیغی مبلغان تقویت شود؛ در این طرح همچنین به دنبال آسیب‌شناسی عرصه تبلیغ و احصای چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها، ارائه راهکارهای متناسب، هدایت فکری و نگرشی مبلغان در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی و نیز مطالبه‌گری هدفمند مبلغان در مسائل کلان نظام اسلامی هستیم.

تقویت جایگاه رفیع تبلیغ

سعیدی با تأکید بر اینکه جایگاه رفیع تبلیغ باید تقویت شود، توضیح داد: باید از شأن مبلغان صیانت شود و روحیه و بصیرت انقلابی و تعهد به نظام اسلامی در این قشر حفظ و تقویت گردد. اهتمام به رشد اخلاقی و معنوی و توانمندسازی مهارتی و تخصصی مبلغان از دیگر سیاست‌های این شورا خواهد بود که اولویت‌های استان در تبلیغ معارف دین باید مدنظر قرار گیرد.

وی ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در نشر و گسترش معارف دینی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در نشست امروز مقرر شد شرکت‌کنندگان انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند که در آینده چه بسا بتوان یک تقسیم کار در این شورا صورت بگیرد. هر دستگاه فرهنگی تبلیغی از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، مشاور استاندار در امور روحانیت، ستاد اقامه نماز، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و برخی دیگر از مجموعه‌ها با توجه به ظرفیت خود پای کار خواهند بود.

سعیدی تصریح کرد: شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان در ادامه ظرفیت‌سنجی خواهد کرد و از مجموعه‌های متناظر می‌خواهد که به میدان بیایند و خروجی کار مطلوب داشته باشند؛ در این جلسه مقرر شد اداره‌کل تبلیغات اسلامی در جهت توانمندسازی، ارتقا و آموزش مبلغان در فرایندی که برنامه‌ریزی خواهد شد، پای کار بیاید.

مدیر حوزه علمیه استان با بیان اینکه شورای سیاستگذاری جامعه مبلغان اولویت‌های تبلیغی استان را به‌صورت نقطه‌ای رصد و اعلام می‌کند، گفت: ائمه جمعه و جماعت، مبلغان طرح امین و طرح هجرت، فعالان عرصه هنر و رسانه و فضای مجازی و ... عضوی از جامعه مبلغان هستند و نگاه به این جمع باید از روی تکریم باشد؛ کرامت امام جماعت و جمعه یا مبلغ باید دیده شود که این مسائل در نشست امروز مطرح شد.

سعیدی در پایان با اشاره به تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت ارتقای جایگاه تبلیغ، گفت: ما در این خصوص وظایفی داریم و در آیین‌نامه‌ای که از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ذیل عنوان «آیین‌نامه جامعه مبلغان» ابلاغ شده است، می‌بایست این شورای سیاستگذاری در استان با اعضا، ساختار، عرصه‌ها، اهداف و وظایف و اختیارات مشخص فعالیت کند.

انتهای پیام
captcha