پیوند فرهنگی جهاد و شهادت با نسل جوان تقویت شود
کد خبر: 4189899
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

پیوند فرهنگی جهاد و شهادت با نسل جوان تقویت شود

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: رفتار و سیره سردار دلها نماد مقاومت در عرصه بین‌المللی بوده و امروز جهانیان با شهید سلیمانی آشنا هستند لذا باید پیوند فرهنگی جهاد و شهادت را با نسل جوان بیش از پیش تقویت کنیم.

ستاد هماهنگی هفته مقاومت در رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، کیا عاشوری، سرپرست فرمانداری شهرستان رشت امروز، چهارم دی‌ماه در نشست هماهنگی مراسم‌های هفته مقاومت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز آسایش و نعمتی که در نظام اسلامی وجود دارد مرهون خون شهدا و رزمندگان است. 

وی افزود: هجمه‌های استکبار جهانی همیشه بوده و اگر تاریخ ایران را بنگریم همواره یکی از اضلاع مثلث قدرت در نظام بین‌الملل است، با مقایسه تاریخ در میابیم همواره عده‌ای به مقابله با ولایت پرداخته‌اند، از سال 57 تا امروز استکبار جهانی از همه حربه‌ها و تکنیک‌ها استفاده کرده‌اند تا مانع گسترش انقلاب شوند.

سرپرست فرمانداری رشت بیان کرد: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب هشت‌ سال دفاع مقدس را داشتیم که به سبب مجاهدت نوجوانان و جوانان و شهدا آسایش امروز را رقم زده است، در بازه دفاع مقدس با حریفانی مقابله کردیم که هیچ قدرتی توان مقابله با آنان را نداشت، لذا هشت‌سال دفاع مقدس به ما عزت و افتخار داد.

عاشوری با اشاره به تشییع دو شهید گمنام در رشت، تصریح کرد: هم‌زمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) و روز تکریم از مادران و همسران شهدا در ۶ دی‌ماه، پیکر مطهر دو شهید گمنام تفحص شده دفاع مقدس در رشت تشییع و در صداوسیما مرکز گیلان و پادگان آموزشی شهید بیگلو لاکان به خاک سپرده می‌شوند، مردم ولایتمدار استان هموار با شوق از شهدای گمنام استقبال می‌کنند لذا باید مقدمات برگزاری مراسم تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر هم با شکوه برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه 9 دی‌ماه روز بصیرت، افزود: زنده نگهداشتن سالروز حماسه 9 دی‌ماه نماد بصیرت است؛ گیلان همواره مهد تمدن بوده و در دوران هشت‌سال دفاع مقدس در موقعیت‌های مختلف نقش بی‌بدیلی ایفا کرده و در هشت‌ دی‌ماه سال 88 مردم با بصیرت گیلان یک‌روز جلوتر از کشور وارد میدان شدند و حماسه آفرینی کردند. مردم با حضور در حماسه 9 دی‌ماه آب بر توطئه و هجمه‌های دشمنان ریختند و انقلاب بار دیگر جان دوباره گرفت. 

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت را در پیش داریم، تصریح کرد: رفتار و سیره سردار دلها نماد مقاومت در عرصه بین‌المللی بوده و امروز جهانیان با شهید سلیمانی آشنا هستند، باید پیوند فرهنگی جهاد و شهادت را با نسل جوان تقویت کنیم، باید برنامه‌های هفته مقاومت به‌صورت ویژه برگزار شود. 

عاشوری گفت: براساس برنامه اعلام شده توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بزرگداشت روز 9 دی با سخنرانی حشمت اله قنبری، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر ساعت 10 صبح در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha