جشن دو سالگی حلقه مطالعاتی یاسمن در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 4189645
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

جشن دو سالگی حلقه مطالعاتی یاسمن در اردبیل برگزار شد

جشن دومین سال راه‌اندازی گروه مطالعاتی یاسمن با حضور اعضای این گروه در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

جشن دوسالگی حلقه مطالعاتی یاسمن در کتابخانه مرکزی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل، جشن دومین سال راه‌اندازی گروه مطالعاتی یاسمن با استقبال پرشور این گروه مطالعاتی، دوم دی‌ماه در کتابخانه مرکزی اردبیل برگزار شد.

حلقه مطالعاتی یاسمن از اول دی‌ماه سال ۱۴۰۱ با حضور هشت نفر از بانوان بازنشسته دستگاه‌های اجرایی استان به‌ویژه آموزش و پرورش، نشست مطالعاتی خود را با حمایت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی اردبیل شروع کرد.

این حلقه مطالعاتی هر هفته در روز‌های سه‌شنبه با حضور اعضای گروه و معرفی کتاب توسط هر یک از اعضا نشست مطالعاتی خود را برگزار می‌کند و با گذشت دو سال از فعالیت فرهنگی این حلقه مطالعاتی، اعضای آن به بیش از ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

سیما بورنگ، یک از اعضای پیشکسوت و بنیانگذاران این گروه، حمایت کتابخانه از این گروه مطالعاتی را قابل تحسین دانست و اظهار کرد: با راه‌اندازی این گروه مطالعاتی شاهد افزایش افراد علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی هستیم و ظرفیت منابع موجود در مخازن این مجموعه فرهنگی موجب گرایش اعضای کتابخانه جهت مطالعه کتاب شده است.

سوسن دادوند یکی دیگر از اعضای قدیمی این حلقه مطالعاتی، از کتابخانه به‌عنوان خانه دوم خود یاد کرد و گفت: بعد از پایان جلسه هر هفته اطلاعات ارزشمند علمی در حوزه‌های مختلف کسب می‌کنم و برای کسب اطلاعات جدید برای هفته جدید لحظه‌شماری می‌کنم.

سهیلا پیران، یکی دیگر از اعضای این گروه مطالعاتی یکی از فواید حضور در این گروه را تغییر در نگرش و رفتار‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان کرد: معرفی خلاصه کتاب در این حلقه مطالعاتی موجب ایجاد انگیزه برای مطالعه کتاب‌های معرفی شده می‌شود و این گرایش به مطالعه موجب تغییر سبک زندگی سایر اعضای خانواده و گرایش آنان به مطالعه و کتابخوانی شده است.

پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در طراحی جدید شیوه عملکرد و ارائه خدمات به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برای همه اقشار جامعه مطرح هستند گفت: این نهاد فرهنگی در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی، محافل شعر و قرآن، نشست‌های ادبی و همچنین حمایت از کسب‌وکار‌های خرد و خانگی، فعال هستند.

یادآور می‌شود، حلقه مطالعاتی یاسمن در مدت فعالیت خود توانسته است بیش از ده‌ها عنوان کتاب را مورد نقد و بررسی و مطالعه قرار دهد و خلاصه کتاب‌های معرفی شده را جهت استفاده سایر اعضا گردآوری و منتشر کند.

انتهای پیام
captcha