چهل و سومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد به کار خود پایان داد
کد خبر: 4189523
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد به کار خود پایان داد

اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق برگزار شد.

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن ارتش در مشهد به کار خود پایان دادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیرسرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب، معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، امروز دوم دی ماه، در آیین اختتامیه چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش، ضمن تقدیر از منطقه پدافند هوایی شمال شرق در خصوص میزبانی شایسته این دوره از مسابقات، اظهار کرد: نشر و گسترش فرهنگ قرآنی بین کارکنان و خانواده‌ها، ایجاد زمینه‌های انگیزشی جهت فعالیت‌های قرآنی، ارزیابی و شناسایی برترین‌ها در سطح نیرو و اعزام به مسابقات قرآن ارتش و نیروهای مسلح از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی ادامه داد: هرچه بیشتر بتوانیم با آموزه‌های قرآنی در جامع نورانیت ایجاد کنیم، گمراهی و انحراف از سطح جامعه کمرنگ‌تر می‌شود و هرچقدر در بحث قرآنی کار انجام شود کم است، چرا که با این اقدامات هزینه‌های بزهکاری کاهش می‌یابد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این که قرآن کریم کلام خداوند و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه به سوی ما آمده است، بیان کرد: این کتاب آسمانی راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می‌تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کند.

یوسفی خوش‌قلب با بیان اینکه مزایای دنیوی و اخروی قرآن توأمان است، تصریح کرد: مأنوس شدن و الفت با قرآن سبب می‌شود انسان به آرامش درونی برسد.

وی با اشاره به این که مباحث قرآنی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود،  اظهار کرد: همه مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با تکیه بر قرآن قابل حل است، زیرا آرامش جسمی و روحی با قرآن تامین می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: قرآن یک جلوه متتوع و بسیار پر رونقی دارد که هر بخش آن پر از فهم، معنا و اثر گذاری است که در صدر همه مطالب بوده و باید به صورت صحیح و زیبا تلاوت شود. قرآن همیشه راهنما و راهگشا انسان‌ها بوده که باید از فرموده‌های خداوند در این کتاب آسمانی تبعیت کنیم.

در ادامه مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی-سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک به متسابقین راه یافته به مرحله بعد، بر ضرورت کسب علوم مورد نیاز برای فهم و تفسیر قرآن تأکید کرد.

وی گفت: قرآن از نظر محتوا و بیان معارف الهی معجزه است که می‌طلبد فعالان این عرصه در این مسیر فعال تر و پویا‌تر شوند و برگزاری مسابقات قرآن و تقویت و توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ضرورت دارد. امروز اگر جوامع بشری غرق در بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و مشكلات خانوادگی هستند، همه به دليل دوری از قرآن و آموزه‌های انسان‌ساز آن است.

میدانی با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به مفاهيم غنی و انسان‌ساز قرآن، افزود: امروز يكی از بركات خون شهدا و موفقيت‌های بزرگ انقلاب اسلامی، گسترش مراكز و محافل قرآنی در سطح جامعه است.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا معصومی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور نیز در پایان، اظهار کرد: با حمایت‌های همه جانبه فرمانده نیروی پدافند هوایی، این مسابقات قرآنی در مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی آقا علی بن موسی الرضا(ع) بدین شکل اجرا شد که این موهبت خدای متعال را شاکر و سپاسگزاریم.

وی گفت: برترین‌های این دوره به عنوان نمایندگان نیروی پدافند هوایی ارتش در مسابقات قرآن کریم ارتش راه پیدا می‌کنند و درخشش قرآنیان نیروی پدافند هوایی به دلیل حضور مستمر در کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی است.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش با شرکت 190 نفر از کارکنان پایور و وظیفه نیروی پدافند هوایی ارتش به مدت 4 روز با حضور داوران برجسته کشوری در جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد که برترین‌های این دوره به مسابقات نهایی قرآن کریم ارتش راه یافتند.

انتهای پیام
captcha