13 هزار و 500 رسانه در کشور فعالیت دارند
کد خبر: 4189089
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
شمسایی خبر داد:

13 هزار و 500 رسانه در کشور فعالیت دارند

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که رسانه‌ها نباید برای پرداخت به مقوله خبری، صحت را فدای سرعت کنند، از فعالیت سیزده هزار و 500 رسانه در کشور خبر داد.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز، 29 آذر، در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان مرکزی که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، با تاکید بر اینکه رسالت اصحاب رسانه به خوبی در برنامه‌های مختلف بیان و تبیین شده است، گفت: خبرنگاری یک شغل پرچالش است و می‌طلبد که نظام حاکمیتی اصحاب رسانه را بیش از پیش به رسمیت بشناسد.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه رسانه و خبرنگار در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه قلم را زمین نگذاشتند، بین مردم و مسئولان نقش پل ارتباطی را ایفا کردند.

شمسایی با تاکید بر اینکه در برگزاری چنین جشنواره‌هایی بایستی مسائل محتوایی بیشتر مورد توجه باشد، گفت: در جشنواره‌ها باید بیشتر به مسائل محتوایی پرداخته شود در حالیکه به فرم توجه می‌شودو کشف مسئله نیز توسط رسانه انجام می‌پذیرد و نباید صرفا به بازتاب مسئله اکتفا شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: سیزده هزار و 500  رسانه در کشور فعال هستند. رسانه نباید برای پرداخت به مقوله خبری، صحت را فدای سرعت کند.

وی ادامه داد: در جامعه امروز باید استفاده از ابزارهای نو و جدید را مدنظر داشت، آموزش خبرنگاران را باید در این عرصه مورد توجه قرار داد و باید آنان یا فناوری های روز آشنا شوند تا ارتباط بهتری با مردم برقرار کنند.

شمسایی با تاکید بر اینکه بزرگترین اتفاق کنونی دنیا جنگ نابرابر اسرائیل در مقابل فلسطین است، گفت: رسانه‌ها اخبار این جنگ را منتشر می‌کنند. 95 خبرنگار در این جنگ شهید شدند و به واسطه رسانه‌ها و خبرنگاران جنایات اسرائیل به گوش جهانیان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha