سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد
کد خبر: 4187874
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد

سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم در دانشگاه قم برگزار شد.

نجمه یزدان‌فر، مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوانبه گزارش ایکنا از قم، سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم با حضور نجمه یزدان‌فر، مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان؛ زینب عبداللهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم و حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم روز گذشته 22 آذرماه در سالن یاس دانشگاه قم برگزار شد. 

نجمه یزدان‌فر، مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان در ابتدای این نشست اظهار کرد: سعی جهاد دانشگاهی از زمان تولد این نهاد انقلابی بر این بوده که در ساختار نیروهای انسانی الگوی سوم زن مسلمان را پیاده کند.

بانوان جهاددانشگاهی زنان فرهیخته اجتماع هستند

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با مفاهیم فرهنگی و ارزشی شکل گرفته است، افزود: نیروهای ابتدایی هسته جهاد دانشگاهی دانشجویانی بودند که از فرصت انقلاب فرهنگی برای ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کردند.

یزدان‌فر بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از بدنه جهاد دانشگاهی را بانوان فرهیخته و توانمند تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش و فرهنگ فعالیت می‌کنند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان، ابراز کرد: بانوان جهادگر همواره سعی داشتند که در کنار خانواده و تربیت فرزندان صالح تکلیف خود را در قبال انقلاب ادا کنند.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ حضور جهادگران و نیروی انسانی و هم چنین شرایط فرهنگی یکی از تابلوهای درخشان جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.

نشست‌های معرفتی مباحثه‌محور باشد

همچنین در ادامه این نشست حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اتفاقاتی که سال گذشته با محوریت هجوم بر جامعه زنان داشتیم، برگزاری سلسله نشست‌های معرفتی و بصیرتی را ویژه بانوان جهادگر آغاز کردیم.

حامد حیاتی

وی با بیان اینکه رویکرد این نشست‌ها باید مباحثه محور باشد، اظهار کرد: در این سلسله جلسات کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری» توسط استادی که برای آن تعریف شده آموزش داده می‌شود اما صرف آموزش نیست بلکه همه کارکنان به مطالعه مباحثه‌گونه این کتاب زیر نظر استاد می‌پردازند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به برگزاری برنامه‌هایی در خصوص خانواده محوری و فرزندآوری اهتمام جدی دارد.

الگوی سوم زن مسلمان 

زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم، در ادامه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و به یمن تدابیر معمار کبیر این انقلاب، نگاه جدیدی نسبت به زن در ایران و حتی دنیا عرضه شد، در رژیم پهلوی نگاهی نسبت به زن بود که مبتنی بر نگاه غرب و کالا بودن زن بود و فساد و منجلاب رژیم مانع از بروز و ظهور توانایی زنان ایران می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بانوان امروزه در عرصه‌های مختلف درخشیدند، افزود: دو نگاه نسبت به زن مبتنی بر غرب و نگاه شرقی  وجود داشت که نگاه شرقی زن را یک عنصر منفعل در عرصه‌های اجتماعی می دیدند و نگاه امامین انقلاب  درخصوص زن، باعث شد زنان با وجود حیا و عفت و حجاب در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند و توفیقات بزرگی را کسب کنند و این الگوی سوم زن مسلمان مبتنی بر آموزه‌های اسلامی است.

زینب عبداللهی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم

عبداللهی اظهار کرد: سال گذشته اولین کنگره زنان تاثیرگذار را در استان قم برگزار کردیم و مایه مباهات و افتخار بود که هنگام اعلام فراخوان در ۱۲ عنوان برای شناسایی زنان اثرگذار، در بازه زمانی کوتاه، هزار نفر از بانوان استانی در این کنگره شرکت کردند و داوران در عرصه‌های علمی به این نتیجه رسیده بودند که انتخاب سخت بود و ناچار شدیم دست به قرعه کشی بزنیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه الگوی سوم زن مسلمان سبب توسعه و تعالی فعالیت‌های زنان شده است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعددی بر حضور اجتماعی همراه با حیا و حجاب زنان تاکید کردند و نگاه ایشان به زن و توانمندی‌های زنان به درو از هرگونه تعارف و تمجیدی است و اعتقاد واقعی به توانمندی زنان دارند.

سپس ریحانه سادات کارپرور، عضو گروه مطالعات اسلامی زنان جامعه الزهرا(س) و استادیار دانشگاه باقرالعلوم با کارمندان بانو جهاددانشگاهی استان قم به ارائه سخنرانی و مباحثه در زمینه حجاب و عفاف پرداختند.

در پایان این هم اندیشی کتایون برجیس، متخصص درمان ناباروری درخصوص مسائل بهداشتی زنان سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام
captcha