اعلام جزییات تشییع و تدفین شهدای گمنام در یزد
کد خبر: 4187757
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵

اعلام جزییات تشییع و تدفین شهدای گمنام در یزد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به میزبانی استان از پنج شهید گمنام، جزییات برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام در سطح استان را اعلام کرد.

منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، امروز، 22 آذرماه در جمع خبرنگاران استان گفت: استان یزد از 16 آذرماه میزبان پنج شهید گمنام است که برنامه‌های متنوعی تاکنون با استقبال گسترده مردم انجام شده است.

وی با اشاره به تشییع و تدفین شهدای گمنام همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روز 26 آذرماه اضافه کرد: 25 آذرماه از نماز مغرب و عشا ویژه برنامه «شب وداع» در محل امامزاده جعفر(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

زارع ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از شهدا در پارک کوهستان تدفین می‌شود، ‌رأس ساعت 9 صبح روز یکشنبه، 26 آذرماه با گردهمایی اقشار مختلف و هیئت‌های مذهبی تشییع پنج شهید گمنام از میدان امان حسین(ع) انجام خواهد شد. از ساعت 9:30 حرکت خودرویی به سمت پارک کوهستان انجام و شهدای گمنام از ورودی پارک، بر روی دستان مردم قرار می‌گیرند و تشییع گسترده‌ای صورت خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد افزود: پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر پنج شهید، تشییع و تدفین یک شهید پارک کوهستان که 21 ساله و مربوط به عملیات بدر و در شرق دجله تفحص شده، انجام می‌شود و سایر شهدا به محل‌های دیگری که قرار است خاکسپاری شوند، منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: یک شهید، که قرار است توسط مردم بهاباد تشییع و در میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بخش مرکزی، روستای احمدآباد تدفین شود، مربوط به عملیات آفندی امام مهدی و در منطقه آهنگران تفحص شده است. یک شهید در کانون فرهنگی تربیتی حضرت امام خمینی(ره) اردکان با 18 سال سن و مربوط به عملیات کربلای 5 که در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص شده، یک شهید که 38 ساله و مربوط به عملیات خیبر است و در جزیزه مجنون تفحص شده، در روستای باقرآباد شهرستان بافق و یک شهید نیز یکم دی ماه در حسینیه روستای محمدآباد با 24 سال سن و مربوط به عملیات والفجر 3 که یپکر مطهرش در منطقه مهران کشف شده، به خاک سپرده می‌شوند.

زارع برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر کاروان شهدا و محل برگزاری تشییع و تدفین، فضاسازی، اختصاص اتوبوس از محلات برای انتقال مردم و حضور در مراسم تشییع و تذفین و بازگشت شهروندان و ... را از جمله برنامه‌های تشییع و تدفین شهدا اعلام کرد و گفت: پویش «خوش آمدی قهرمان» نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شده که تا پایان تشییع و تدفین شهدا ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: از همه مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان یزد دعوت می‌شود، در مراسمی که به مناسبت تشییع و تدفین همزمان با سراسر کشور در نظر گرفته شده، شرکت کنند و اوج دلدادگی خود را به مقام شامخ شهدا و شهادت نشان دهند و برگ زرین دیگری در این تاریخ مرز و بوم ثبت کنند.

انتهای پیام
captcha