دانشگاهیان بیرجند با شهید گمنام وداع کردند
کد خبر: 4187658
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

دانشگاهیان بیرجند با شهید گمنام وداع کردند

دانشجویان، اساتید، کارمندان و مسئولان دانشگاه بیرجند با حضور در مراسم استقبال از شهید گمنام دوران دفاع مقدس، رسم مهمان‌نوازی را به‌جا آوردند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، ویژه‌ترین میهمان دانشگاه، شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه با استقبال رسمی جمع کثیری از عاشقان در مسجد امام جعفرصادق(ع) حاضر شد.

ساعت ۱۹:۱۵ حال و هوای دانشگاه به‌گونه‌ای بود که انتظار در چشمان جمع موج می‌زد. گروهی از دانشجویان و مسئولان پیش از برگزاری مراسم در ورودی مسجد انتظار می‌کشیدند و عجیب شیرین است این انتظار...، انتظار به سر رسید و در فضای دانشگاه عطر آشنای شهید گمنام استشمام شد، دیگر صدای آژیر آمبولانس و یا چراغ‌های گردان شنیده و دیده نمی‌شد، فضا آکنده بود از عطر وصال‌... همگی دوان دوان از یکدیگر پیشی گرفتند تا هر چه زودتر خود را به او برسانند در چهره‌ها نم اشکی نمایان بود، چگونه می‌توان از آن لحظات گفت.

با گل به استقبال او رفتند، یکی می‌بوسیدش و دیگری صلوات ختم می‌کرد و آن دیگری نیز حلالیت طلب می‌کرد، و چه زمزمه‌ها که در دل داشتند. پیکر مطهر شهید بر دوش یکایک دوستارانش به سوی مسجد پرواز کرد و همگی برای اتصال به این سفینه بی‌تابی کردند. 

تمامی دختران و پسران دانشجویی که هم‌سن و سالهایش بودند به نزدیک آمده و با شهید خلوت کردند و با آرمان‌هایش عهد و پیمانی دوباره بستند و بار دیگر وفاداری و عشق عمیق خود را به اهداف و آرمان شهیدان ابراز داشتند.

مراسم با روایتگری حجت‌الاسلام چهکندی آغاز شد و با یادآوری دوران دفاع مقدس و نام بردن از دانشجویان شهید که با بهترین رتبه‌های کنکور به جهاد در راه خدا لبیک گفته و به میدان دفاع مقدس آمدند و در این راه از مال و جان خود در راه اعتلای میهن اسلامی‌شان گذشتند ادامه یافت. 

در طول مراسم که به تک تک چهره‌ها می‌نگریستی، اشک در چشمانشان حلقه زده و به پهنای صورتشان جاری بود. چه می‌گفتند و پایان مراسم مداحی کربلایی مجتبی ابراهیم‌زاده بود که یاد ام‌الائمه(س) در این ایام حزن، فضا را دگرگون کرد.

مراسم به انتها نرسیده بود که پیکر مطهرش را برای بردن به کهف الشهدا بر دوش گرفتند و اینجا بود که دانشجویان جدایی را نمی‌پذیرفتند. چگونه می‌شود که در یک ساعت به پیکر این شهید خوشنام دوران دفاع مقدس که پس از حدود ۴۰ سال به خانه آمده این‌گونه دل بسته‌اند، باید می‌بودید و می‌دیدید جاذبه عجیب این شهید را که چگونه دل‌های نورانی و پاک را به‌سوی خود می‌کشید.

یادآور می‌شود، مراسم وداع با پنج شهید گمنام، شنبه، ۲۵ آذرماه مصادف سالروز شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه جماران و مسجد قبا مهرشهر بیرجند با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha