دانشجویان به نقش خود در بالندگی نظام آگاه باشند
کد خبر: 4187367
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
جلیلی:

دانشجویان به نقش خود در بالندگی نظام آگاه باشند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دانشجویان را به پرهیز از انفعال توصیه کرد و گفت: دانشجویان میادین را شناخته و به نقش اثرگذار خود در جامعه و بالندگی نظام واقف باشند.

سعید جلیلی، نماینده رهبر در شورای عالی امنیت ملی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، عصر دوشنبه، 20 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه اراک، با بیان اینکه دانشگاه و دانشجو باید با بهره‌گیری از تعامل در پدیده‌ها، موضوعات و با داشتن نگاه دقیق و علمی بتواند به جامعه کمک کند، اظهار کرد: با ایجاد تعامل و تأمل در پدیده‌ها می‌توان از خواسته‌ها و مطالبات پیشی گرفت. پدیده‌ها جدای از سیر زمانی، نمی‌تواند فارغ از تحولات محیطی، داخلی و منطقه‌ای باشند.

وی ضرورت پرهیز از انفعال بین دانشجویان را مورد تأکید قرار داد و افزود: دانشگاه باید فعال و پویا بوده و از انفعال دوری کند. به‌واسطه فعالیت دانشجویان است که می‌توان وقایع را به‌درستی تحلیل و بازخورد مثبت آن را در جامعه شاهد بود. اگر تحلیل‌ها درست انجام شود تجویز درستی برای آیندگان می‌توان ارائه داد.

جلیلی به اتفاقات اخیر در غزه و جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: مدعیان حقوق بشر با حمایت از جنایت‌های اسرائیل بار دیگر ماهیت پلید خود را در جهان به تصویر کشیدند. امروزه شاهد برخاسته شدن شعارها و فریادهای آزادی و دموکراسی در جهان هستیم، اما در قطعنامه‌ای بین‌المللی ضعیف‌ترین عبارات به‌کار رفته و اثری از محکومیت رژیم غاصب اسرائیل به چشم نمی‌خورد و تعهدی نیز متوجه آنان نیست.

وی به صدور تعدد قطعنامه در رابطه با انرژی هسته‌ای ایران از سوی آژانس اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت ایران در این حوزه تحت نظر آژانس اتمی است و آژانس برای چند سانتریفیوژ که با مقاصد صلح‌آمیز انجام می‌شود قطعنامه‌های متعدد صادر می‌کند، اما پس از گذشت 40 روز از جنگ نابرابر غزه و اسرائیل قطعنامه‌ای ضعیف به نتیجه می‌رسد. آنان هنوز هم بر این باورند که چند کشور قدرتمند باید برخوردار از امتیاز وتو باشند و برای سایر کشورها حق و امتیازی قائل نیستند.

مدعیان حقوق بشر فقط شعار آزادی سر می‌دهند

جلیلی افزود: تفاوت عمده پدیده‌های اخیر همچون جنگ در افغانستان، سوریه و عراق و امروز هم غزه با حمله مغول در ایران این است که این قوم ادعای تمدنی نداشت، اما جنگ غزه و امثال آن از سوی افراد و دولت‌ها بروز پیدا می‌کند که خود را صاحب تمدن و دموکراسی می‌دانند، این دولت‌ها نه تنها جنایت‌ها و کشتن کودکان و زنان را محکوم نمی‌کنند، بلکه با تأمین مالی 14 میلیارد دلاری حمایت خود را آشکارا اعلام کردند.

وی به تشریح اتفاقات سال گذشته در ایران و موضع‌گیری دشمنان از این رویداد پرداخت و اظهار کرد: همان افراد سال گذشته که برای درگذشت بانویی ناراحت بوده و بیانیه صادر کردند، امروز با همان شعارها در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده و نه تنها این اقدامات را محکوم نمی‌کنند، بلکه با سران رژیم غاصب اسرائیل عکس‌های یادگاری می‌گیرند. آنان در پایان سال 2023 خود را مدعی شعار آزادی و دموکراسی می‌دانند. آنان فقط ادعای شعار آزادی دارند. برخی قدرت‌ها ادعای پایان تاریخ داشته و فریاد مدرنیته و آزادی سر می‌دهند. باید دید این مبانی نظری در صحنه واقعیت دارای چه نظمی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و اضافه کرد: دانشجویان پیرو خط امام سال 32 پدیده‌ها را دیده و موضع خود را انتخاب کردند. امروز نیز دانشجویان میادین را شناخته و به نقش اثرگذار خود در جامعه واقف بوده و لازم است به نقش اثرگذار خود در توسعه و بالندگی نظام آگاه باشند.

توانمندی ایران در عرصه فناوری قابل تحسین است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی توانمندی، مهارت، فناوری ایران در عرصه‌های مختلف را قابل تحسین دانست و اضافه کرد: ایران دیروز در دوران دفاع مقدس حتی توان تولید سیم‌خاردار نداشت، اما توان امروز ما به‌حدی است که محکوم به ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی در گونه‌های مختلف هوایی، دریایی و زمینی هستیم.

جلیلی در پایان با بیان اینکه مبارزه با استکبار در مکتب امام راحل حرکتی عظیم است و باید این حرکت در جهان نشر داده شود، اظهار کرد: ملتی خسته از ظلم طاغوت برخاست و راه خود را به سمت اقتدار و عزت انتخاب کرد. تا جایی که امروز نشان داد هیچ قدرتی توان تسلط بر آنان را ندارد. امام راحل در مقابل استکبار ایستاد و مردم انقلابی نیز دعوت ایشان را لبیک گفتند. تمام دنیا شاه را برای ماندن حمایت کردند، اما خواست و اراده مردم رفتن شاه بود و همه هم دیدند که رفت. در دوران دفاع مقدس نیز تمام دنیا و قدرت‌ها از صدام پشتیبانی کردند، اما ایران در نهایت پیروز جنگ شد.

انتهای پیام
captcha