برگزاری بیش از ۸۰ مراسم عقد در یادمان شهدای گمنام مازندران
کد خبر: 4187137
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

برگزاری بیش از ۸۰ مراسم عقد در یادمان شهدای گمنام مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران میزبان برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف سال است و تاکنون بیش از ۸۰ مراسم عقد در یادمان شهدای گمنام این مرکز برگزار شد.

سرهنگ پاسدار  محمد حسن سلامی،  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، 19 آذر ماه در نشست با مسئولان شهرستان ساری، با اشاره به اهمیت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در نشر و ترویج ارزش‌های انقلاب و شهدا، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیاز ضروری برای انقلاب اسلامی است و باید انقلاب و ارزش‌های انقلاب را در این مکان نشر بدهیم.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفت و پس از گذشت ۱۵ سال از عمر آن نیمه تمام مانده است.

سرهنگ سلامی تصریح کرد: این مکان آبروی ایثارگران، شهدا و خانواده‌های معظم شهداست و این وضعیت در شأن مردم دیار علویان نیست و هرچه سریع‌تر باید مشکلات آن حل شود و شاهد بهره‌برداری کامل این پروژه بزرگ فرهنگی باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش شهرداری ساری در تکمیل این پروژه فرهنگی، خاطرنشان کرد: انتظار داریم محوطه‌سازی و فضای سبز این مکان با همکاری شهرداری ساری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اعتبارات و ظرفیت‌های دولتی باید به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: با تشکیل مجمع خیّرین دفاع مقدس ۲۰ درصد از منبع خیّرین و واقفین صرف این مکان خواهد شد.

سرهنگ سلامی ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان مطالبه ملی مطرح شد و مصمم هستیم سال ۱۴۰۳، سال پر برکتی برای این مرکز فرهنگی باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران میزبان برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف سال است و تاکنون بیش از ۸۰ مراسم عقد در یادمان شهدای گمنام این مرکز برگزار شد، ادامه داد: همچنین بخشی از برنامه‌های دومین اجلاسیه شهدای مازندران در این مرکز برگزار خواهد شد.

در ادامه محمدحسین قبادی، شهردار ساری نیز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان ابرپروژه فرهنگی شهرستان ساری در سال ۱۴۰۳ یاد کرد و گفت: کار لکه‌گیری، آسفالت، محوطه‌سازی و فضای سبز این مرکز فرهنگی در بازه زمانی مناسبت انجام خواهد شد.

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری و حیدر داوودیان، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مازندران نیز بر همکاری همه جانبه دو مجموعه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تأکید کردند.

انتهای پیام
captcha