دانشگاه کانون الهام‌بخش و امیدآفرین برای جامعه است
کد خبر: 4186333
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

دانشگاه کانون الهام‌بخش و امیدآفرین برای جامعه است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز دانشگاه کانون الهام‌بخش و امیدآفرین برای جامعه است، گفت: البته دشمن قصد دارد دانشجو را از فعالیت در دانشگاه دور کند اما به تعبیر مقام معظم رهبری به قله نزدیک هستیم و از طرفی باید تلاش شود تا از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان استفاده کنیم.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری استاندار، امروز، ۱۵ آذرماه در جشن روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ضمن گرامیداشت این روز، اظهار کرد: نقش دانشجو در رویدادهای مهم تاریخ بسیار برجسته است.

وی افزود: امروز یکی از حوزه‌های مهمی که دانشجویان و دانشگاهیان ایفای نقش می‌کنند جهاد تبیین و جهاد علمی است یعنی همان نهضتی که دنیا انگشت به دهان مانده و دانشگاه خاستگاه این خدمات به‌شمار می‌رود.

حیدری گفت: در برخی حوزه‌ها و قله‌های مهم علمی جزو چهار تا پنج کشور دنیا هستیم که این توفیقات ریشه در دانشگاه دارد، البته دشمن قصد دارد دانشجو را از فعالیت در دانشگاه دور کند، اما به تعبیر مقام معظم رهبری به قله نزدیک هستیم و از طرفی باید تلاش شود تا از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان استفاده کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز دانشگاه کانون الهام‌بخش و امیدآفرین برای جامعه است، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به واسطه موفقیت‌ها، اما باز هم باید تلاش‌ها در راستای دست‌یابی به جایگاه و قلل مهم علمی انجام شود که این جز با کمک دانشگاهیان و دانشجویان فعال و تأثیرگذار امکان‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: دغدغه‌ دانشجویان را به فال نیک می‌گیریم شاید به ما کمک می‌کند که باتوجه به درگیری‌های شدید کار اجرایی ممکن است از جایی غافل شویم و صحبت‌های و تذکرات شخص دانشجو ما را به این مسائل توجه می‌دهد که دغدغه دانشجو، دغدغه کشور است.

حیدری در خصوص معضل گرانی مسکن در استان با توجه به کمبود زمین، تصریح کرد: گام‌های محکمی در حوزه مسکن برداشته شده و باتوجه به توپوگرافی استان محدودیت‌هایی در تأمین زمین وجود دارد، اما چهارمحال و بختیاری رتبه نهم را در طرح نهضت ملی مسکن در کشور دارد، البته باید ۵۷ هزار واحد مسکن روستایی و شهری در این نهضت آماده شود که تاکنون ۷۵ درصد زمین‌ها تأمین شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های جوان کشور بوده که رتبه خوبی را در کشور دارد، از طرفی درصد استفاده از مدیران در دولت سیزدهم تا ۲۰ سال جوان‌تر شده و تلاش‌ها و رویکرد در راستای استفاده از ظرفیت نیروهای جوان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha