آغاز فعالیت رسمی مرکز محبان حسین‌بن‌علی(ع) یزد
کد خبر: 4186250
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

آغاز فعالیت رسمی مرکز محبان حسین‌بن‌علی(ع) یزد

مدیر مرکز نیکوکاری محبان حسین بن علی(ع) یزد با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این مرکز با هدف ارتقا سطح اعتقادی و ساماندهی نیازهای فرهنگی و آموزشی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت خبر داد.

بی بی زهرا هزینه‌ای، مدیر مرکز محبان حسین‌بن‌علی(ع) یزدبی‌بی زهرا هزینه‌ای، مدیر مرکز نیکوکاری محبان حسین بن علی(ع) یزد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این مرکز گفت: با توجه به تأثیری که بُعد اعتقادی و ارتقای سطح فرهنگی و مادی درست و متعادل در سعادت و خوشبختی افراد دارد و موجب سهولت زندگی و کسب آرامش و آسایش در دنیای مادی می‌شود، اما خلأ پشتوانه‌ای برای ارتقای سطح اعتقادی، فرهنگی و مادی برای جوانان می‌تواند آنها را در روند زندگی و پیشامدهای آن دچار مشکل کند و این مشکل در ارتباط‌گیری با دانشجویان و دانش‌آموزان مشهود است، لذا این امر موجب شد با راه‌اندازی مرکزی در این مسیر گام برداریم و در جهت ارائه خدمات معنوی و مادی لازم برای داشتن زندگی رضایت‌مند به جوانان بی‌بضاعت یاری رسانیم.

وی ارتقا سطح اعتقادی خانواده‌های تحت حمایت، ارتقا سطح تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان در خانواده‌های نیازمند، شبکه‌سازی بین خیران و نیازمندان، ساماندهی نیازهای فرهنگی و آموزشی دانش‌آموزان و دانشجویان، تأمین هزینه‌های معیشتی خانواده‌های تحت حمایت، تأمین هزینه‌های ازدواج و جهیزیه و... را از اهداف این مرکز برشمرد.

هزینه‌ای با اشاره به فعالیت این مرکز در سه محور اظهار کرد: کمک به امر ازدواج نیازمندان از جمله فعالیت‌هاست که در زمینه‌های تأمین جهیزیه برای دانش‌آموزان و دانشجویان و تأمین سیسمونی برای خانواده‌های تحت حمایت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خدمات فرهنگی و آموزشی از دیگر محورهاست که مشاوره فردی و اعتقادی به دانش‌آموزان و دانشجویان، مشاوره تربیت فرزند به خانواده‌های تحت حمایت، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، مشاوره خانواده به خانواده‌های تحت حمایت در این قالب انجام می‌شود. 

مدیر مرکز نیکوکاری محبان حسین بن علی(ع) یزد، تأمین هزینه‌های معیشتی با تهیه بسته‌های معیشتی و لوازم ضروری زندگی برای خانواده‌های تحت حمایت را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: فعالیت این مرکز در ابتدای امر با تأمین جهیزیه و سیسمونی، تهیه بسته‌های معیشتی انجام و از اوایل آذرماه فعالیت رسمی خود را با حضور مسئولان آغاز کرد و اکنون در دو منطقه یک و دو شهر یزد فعالیت دارد و ان‌شاءالله فعالیت‌ها در آینده‌ای نزدیک با گستره استانی انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود مرکز محبان حسین بن علی(ع) که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) یزد واقع شده، با هدف ارتقای سطح مذهبی و اعتقادی دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت و همچنین تأمین لوازم ضروری خانواده‌های نیازمند فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha