پیگیری اعتبارات اردوگاه راهیان نور چهارمحال‌وبختیاری تسریع شود
کد خبر: 4185651
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱

پیگیری اعتبارات اردوگاه راهیان نور چهارمحال‌وبختیاری تسریع شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور به استان اعتبارات خوبی برای تکمیل اردوگاه زائران راهیان نور دیده شد که انتظار می‌رود پیگیری‌ها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود تا این اعتبار هر چه سریع‌تر محقق گردد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار امروز ۱۲ آذرماه در ستاد راهیان نور استان با اشاره به اینکه روایتگری دفاع مقدس می‌تواند پل ارتباطی بین نسل جنگ و نسل جدید باشد، اظهار کرد: راهیان نور اثرات مثبتی می‌تواند در بازگویی خاطرات ایثارگری و فداکاری رزمندگان داشته باشد که در این دوران برای دفاع از اسلام و کشور و انقلاب از جان خود گذشتند و کارهای بزرگی را رقم زدند.

وی با ذکر اینکه قرارگیری جوانان و نوجوانان در فضای معنوی خطوط مقدم جبهه بسیار تأثیرگذار است، ادامه داد: این باعث خواهد شد که نسل جدید با فداکاری رزمندگان و شهدا آشنا شوند و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در بین جوانان نهادینه خواهد شد. 

استاندار چهارمحال و بختیاری نگارش خاطرات بازدید از مناطق جنگی دفاع مقدس را بیانگر تحول روحی از سوی اقشار مختلف دانست و افزود: برای خانواده شهدا نیز حضور در سرزمین راهیان نور یک تسکین است و لذا سفر به این مناطق محاسن معنوی فراوانی دارد. 

حیدری بیان کرد: خوشبختانه فضای معنوی بسیار مناسبی در مناطق راهیان فراهم و راویان حاضر نیز از توانایی خوبی برخوردار هستند که باید از این فرصت استفاده کرد و همه نهادها اردوهای راهیان نور را کار خود بدانند و کمک و هم‌افزایی داشته باشند.

وی با تصریح اینکه حضور در مناطق دفاع مقدس یک کار فرهنگی مؤثر است و اثرات آن با چندین کلاس درس برابری می‌کند، گفت: اردوهای راهیان نور در واقع بستر مصون‌سازی جوانان و نوجوانان در برابر تهاجم فرهنگی محسوب می‌شود و انتظار می‌رود نهادهای مختلف به‌ویژه فرهنگی اهتمام لازم را برای برگزاری هر چه بهتر این اردوها داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای اردوگاه راهیان نور استان کارهای خوبی انجام شده و در سفر اول رئیس‌جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی برای تکمیل این اردوگاه دیده شد که انتظار می‌رود پیگیری‌ها از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود تا این اعتبار هر چه سریع‌تر محقق گردد. 

حیدری با اشاره به سهمیه ۸۴۰۰ نفری اردوی راهیان نور برای استان، افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها از اعتبارات فرهنگی و نیروی انسانی خود برای برپایی هر چه بهتر این اردوها استفاده کنند تا سفر خوش و شیرینی برای زائران به‌ویژه نسل جوان رقم بخورد. 

وی همکاری مراکز و نهادهای امدادی جهت تأمین دارو و آمبولانس و سایر ملزومات را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های امدادی هر کدام سهمشان در امدادرسانی و تخصیص اعتبارات، نیروی انسانی، تجهیزات امدادی و درمانی و ... مشخص و اعلام شود. 

حیدری با تأکید بر لزوم تأمین ایمنی زائران راهیان نور، توضیح داد: همه دستگاه‌ها تلاش داشته باشند که این سفر معنوی و شیرین تلخ نشود لذا احتیاط و مراقبت کامل را با بهترین سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی به‌ویژه در حوزه راه و جاده‌ای مدنظر داشته باشند.

اعزام ۸۴۰۰ نفر از استان به اردوهای راهیان نور 

در ادامه، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه تعداد ۸۴۰۰ سهمیه اردوی راهیان نور به استان تخصیص یافته است، گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار نفر به سرزمین راهیان نور در مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب اعزام شده‌اند که این اردوها تا پایان سال و تحقق سهمیه استان ادامه دارد.

وی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های میزبانی از زائران راهیان نور استان در شهرهای اهواز و خرمشهر، ادامه داد: در ستاد راهیان نور استان امروز مصوب شد که ادارات از بودجه فرهنگی که در اختیار دارند برای تقویت اردوهای راهیان نور بهره بگیرند.

انتهای پیام
captcha