اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت تامین نیازمندی آحاد مردم است
کد خبر: 4185567
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
قائم مقام کمیته امداد:

اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت تامین نیازمندی آحاد مردم است

جعفر صباغیان در آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت و دولت‌ها، تامین نیازمندی آحاد مردم است که در بحث اشتغال، مسکن، تحصیل، ازدواج و رفع سایر نیازمندی‌ها باید تلاش و کوششی جدی داشته باشند.

برگزاری آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل کمیته امداد اردبیل، جعفر صباغیان، قائم مقام کمیته امداد، ۱۱ آذرماه، در آیین نکوداشت و تکریم از خیریه‌های استان اردبیل، اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه حاکمیت و دولت‌ها، تامین نیازمندی آحاد مردم است که در بحث اشتغال، مسکن، تحصیل، ازدواج و رفع سایر نیازمندی‌ها باید تلاش و کوششی جدی داشته باشند.

 وی تصریح کرد: کمیته امداد تکلیفی سنگین در رسیدگی به امور محرومان دارد و فلسفه تشکیل این نهاد نیز در کنار سایر خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری، کمک به فقرا و رسیدگی به حال آن‌ها است.

قائم مقام کمیته امداد گفت: در کنار کمیته امداد که این وظیفه خطیر را بر عهده دارد، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری نیز تلاشی جدی انجام می‌دهند تا بتوانند یاری‌گر اقشار نیازمند بوده و واسط خیر در بین مردم و محرومان باشند.

صباغیان ضرورت شناسایی و اولویت‌بندی نیاز‌ها را با حفظ کرامت و حرمت‌گذاری به محرومان و نیازمندان یادآور شد و افزود: خدمت به محرومان، ماندگارترین و مقدس‌ترین حرکت در جامعه اسلامی است که به صورت خودجوش و مخلصانه و در نهایت خضوع و خشوع انجام می‌شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خیران بار عظیمی از دولت و کمیته امداد را در این مسیر بر دوش گرفتند تا با اقدامات شبانه‌روزی، زمینه رفاه و آسایش نیازمندان را فراهم کنند.

صباغیان بحث توانمندسازی نیازمندان را با ایجاد فرصت‌های اشتغال و کار را مهم توصیف کرد و گفت: توانمندسازی گروه‌های نیازمند جامعه با حفظ کرامت انسانی باید به نحوی انجام شود تا آن‌ها بتوانند نیاز خود را برآورده کرده و در بحث معیشت دچار تنگنا نشوند.

وی ادامه داد: کمیته امداد به تنهایی قادر نیست بار رفع فقر و نیازمندی را بر دوش بکشد بلکه در این زمینه به کمک و همراهی خیران و موسسات و نهاد‌های مردمی در این حوزه نیاز داریم تا توانمندسازی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: کمیته امداد یک شبکه مردمی در قالب مراکز نیکوکاری را نیز راه‌اندازی کرده تا به صورت محله‌محور و مسجدمحور به جریان خیر و احسان کمک کنند.

صباغیان افزود: در حال حاضر هشت هزار مرکز نیکوکاری برای کمک به نیازمندان فعالیت می‌کنند که سعی آن‌ها بر این است تا خدمت بی‌منتی را در عرصه‌های مختلف انجام دهند.

انتهای پیام
captcha