اختصاص ظرفیت نمایشگاه پژوهش به مردمی‌سازی فناوری
کد خبر: 4185519
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

اختصاص ظرفیت نمایشگاه پژوهش به مردمی‌سازی فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: امسال تلاش کردیم نصف ظرفیت نمایشگاه هفته پژوهش را به مردمی‌سازی فناوری اختصاص دهیم و مساحت زیادی را در اختیار غرفه‌های دانش‌آموزی و بخش خصوصی قرار دادیم.

مسعود میرزایی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان

مسعود میرزایی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان، در جریان نمایشگاه هفته پژوهش و در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در عرصه فناوری و نوآوری دو مشکل داریم، اظهار کرد: اول اینکه تاکنون در این حوزه مردمی‌سازی محقق نشده است. ما در تولید علم در دنیا مطرح هستیم و همه از یک پیرمرد ۸۰ ساله تا جوان تحصیل‌کرده در سطوح بالای دانشگاهی مقاله ISI را می‌شناسند و همین جایگاه ما را در تولید علم جهان نشان می‌دهد، اما چنین اتفاقی در حوزه فناوری نیفتاده است و حتی برخی از مسئولان نیز ما و این حوزه را به خوبی نمی‌شناسند. 

وی افزود: لذا ما امسال تلاش کردیم نصف ظرفیت نمایشگاه هفته پژوهش را به مردمی‌سازی فناوری اختصاص دهیم و مساحت زیادی را در اختیار غرفه‌های دانش‌آموزی و بخش خصوصی قرار دادیم. نصف دیگر ظرفیت نمایشگاه را هم به بیش از ۱۵۰ شرکتی تخصیص دادیم که در حال ثروت‌آفرینی برای استان هستند. 

رئیس پارک علم و فناوری خراسان ادامه داد: پس از اتمام نمایشگاه من گزارش خواهم داد که ما امسال در حوزه تجاری‌سازی به مراتب نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر هستیم و در حوزه حضور دانش‌آموزان و آشنایی آنان با زیست‌بوم فناوری استان کارهای خوبی در حال انجام است. 

میرزایی شهرابی با بیان اینکه انتظار ما از این نمایشگاه افزایش انعقاد قرارداد بین مراکز پژوهشی و مراکز تولیدی است، گفت: دومین انتظار ما این است که حتی یک دانش‌آموز با مفاهیم فناوری و نوآوری و اصطلاحات تخصصی زیستی‌بوم فناوری آشنا شوند. امیدواریم به جای مؤسسات کنکور، نقش‌آفرینی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تبدیل به دغدغه دانش‌آموزان شود. متأسفانه اکنون بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را از کلاس هفتم به کلاس کنکور می‌فرستند که ما به دنبال تغییر این نگرش هستیم. 

انتهای پیام
captcha