بسیج؛ الگوی موفق در خدمت‌رسانی و حل مشکلات کشور
کد خبر: 4184262
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
نماینده ولی فقیه در همدان بیان کرد:

بسیج؛ الگوی موفق در خدمت‌رسانی و حل مشکلات کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بسیج را الگوی موفق در خدمت‌رسانی و حل مشکلات دانست و گفت: هر گاه خلئی احساس می‌شود و کسی نیست تا این مشکلات را از روی زمین بردارد، این بسیج است که در میدان برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات حضور دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدانحجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز، پنجم آذرماه در جمع بسیجیان این استان، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: در این ایام باید از زحمات و فعالیت‌های بسیج برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کنیم. 

وی با بیان اینکه بسیجی بدون داشتن آرمان مقدس معنا ندارد، افزود: مگر می‌شود کسی بسیجی باشد، اما نسبت به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه نداشته باشد و لذا باید برای رسیدن به اهداف موجود از تنبلی دوری کرد. کدام پیامبر و جامعه‌ای با سستی موفق شده و به اهدافش رسیده است؟ عافیت‌طلبی برای انسان در تمام عرصه‌ها آسیب بزرگی است و باید از آن دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بنا به فرموده امامین انقلاب، بسیج نهادی مردمی است و باید گفت یکی از بهترین الگوهای مردمی‌سازی برای پیشبرد اهداف نظام، بسیج است و ای کاش مسئولان نیز از این الگو در حل معضلات امروز جامعه بهره‌برداری کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به به موفقیت‌های بسیج در صحنه‌ها و میدان‌های مختلف بیان کرد: هر گاه خلئی احساس می‌شود و کسی نیست تا این مشکلات را از روی زمین بردارد، این بسیج است که در میدان برای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات حضور دارد.

وی بسیج را الگوی موفق در خدمت‌رسانی و حل مشکلات دانست و یادآور شد: ای کاش می‌توانستیم در عرصه مسکن نیز از این الگوها به نحو احسن بهره‌برداری می‌کردیم. بسیج استمرار حرکت نورانی در گذشته است، بسیجیان نباید تعلق خاطر به گذشته نورانی موجود را فراموش کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه افرادی که علیه فرعون قیام کردن نیز دارای روحیه بسیجی بودند، چراکه بسیج یعنی یک حقیقت و روحیه، نه صرفا یک اسم، اظهار کرد: در قرآن خداوند از افرادی تعریف می‌کند که در کنار پیامبران حضور دارند و این افراد بار انبیا را از روی زمین بر می‌دارند و اینها همان بسیجی‌هایی هستند که در طول تاریخ در میدان‌های مختلف حضور داشتند. بسیج استمرار مسیر شهداست؛ اگر امروز  می‌خواهید مثل شهدا زندگی کنید، باید با همان تفکر و مقاومت وارد عرصه بسیج شوید.

دیدار بسیجیان همدان با امام جمعه

وی با تأکید بر اهمیت ارتباط و هم‌افزایی بین مساجد و پایگاه‌های بسیج، گفت: لازم است تا جلسات مشترکی بین هیئت امنا و مسئولان پایگاه‌های بسیج در این زمینه برگزار شود. حضرت امام(ره) فرمودند: «افتخارم این است که خود بسیجی‌ام»، این حرف بزرگی است که توسط این شخصیت برجسته و بی‌نظیر مطرح شده و لذا امروز باید از این جایگاه صیانت کنیم. جوانان بسیجی باید شخصیت حضرت امام(ره) را درک کنند. بسیجی باید بداند، آبروی بسیج به اخلاق و رفتار او گره خورده است.

شعبانی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س)، به خطبه فدکیه اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) در این خطبه نسبت به نبودن اختلاف و وجود وحدت در جامعه اسلامی توجه ویژه‌ای دارند. جان‌‎مایه کلام حضرت زهرا(س) این است که اگر ولایت در جامعه حذف شود، جامعه به 72 ملت تبدیل می‌شود، جنگ و خونریزی نتیجه چنین جامعه‌ای است که سعادتمند نخواهد شد.

وی بیان کرد: شاید افرادی که پای منبر حضرت(س) بودند آن زمان به‌صورت دقیق متوجه معنای کلام ایشان نشدند، اما امروز می‌دانیم حذف شدن حضرت علی(ع) یعنی درگیری‌هایی که در جامعه اسلامی آن را مشاهده کرده‌ایم. این ایام بهترین زمان است تا خطبه فدکیه را مطالعه کنیم. بنا به سفارش حضرت زهرا(س) اگر انسان سست و به‌دنبال آسایش باشد، نمی‌تواند در تحقق حق در جامعه موفق باشد.

انتهای پیام
captcha