راهیان‌نور بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است
کد خبر: 4183592
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

راهیان‌نور بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان با بیان اینکه حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های آن دوران به نسل‌های آینده است، گفت: امسال از ۲۰۰ دلنوشته و خاطرات برتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان‌نور تقدیر می‌شود.

رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، رضا رضایی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان امروز، یکم آذرماه در آیین افتتاح اردو‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی در گلزار شهدای کرمان، با بیان اینکه راهیان‌نور، فرصتی مغتنم، بی‌بدیل و استثنایی برای تأثیرگذاری بر فرهنگ دانش‌آموزان، خانواده‌‌ها و جامعه است، گفت: حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بهترین راه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های آن دوران به نسل‌های آینده است.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان‌نور امسال برای دانش‌آموزان پایه دهم اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان استان کرمان امسال نیز مانند سال‌ گذشته تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی طی دو مرحله در آذر و بهمن‌ماه به اردوی راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

رضایی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: سال گذشته از دلنوشته ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان در اردو‌های راهیان‌نور تجلیل شد. امسال نیز از ۲۰۰ دلنوشته و خاطرات برتر دانش‌آموزان در اردوهای راهیان‌نور تقدیر می‌شود.

مدیر‌کل آموزش‌وپرورش‌ استان کرمان در پایان با اشاره به تقدیم ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و ۴ هزار فرهنگی شهید به انقلاب اسلامی، گفت: بیش‌از یک‌هزار فرهنگی نیز در سال جاری به اردوهای راهیان‌نور اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha