افتتاح مرکز نیکوکاری خیران اصناف آذربایجان غربی
کد خبر: 4182908
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

افتتاح مرکز نیکوکاری خیران اصناف آذربایجان غربی

مرکز نیکوکاری خیران اصناف آذربایجان غربی با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شد.

افتتاح مرکز نیکوکاری خیران اصناف آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ۲۸ آبان، مراسم افتتاحیه مرکز نیکوکاری خیران اصناف استان با حضور حسین انواری، عضو هیئت امنا کمیته امداد، رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد و رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی و تعدادی دیگر از مسئولان برگزار شد. 

حسین انواری، عضو هیئت امنا کمیته امداد در این مراسم اظهار کرد: تشکیل مراکز نیکوکاری در محله‌ها موجب می‌شود بسیاری از مشکلات نیازمندان در اسرع وقت توسط این مراکز شناسایی شده و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی تصریح کرد: محبت به دیگران داروی ضدخودخواهی و منیت است که روحیه نوع‌دوستی را در انسان تقویت کرده و در نتیجه آرامش را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

فقرزدایی هدف اصلی تشکیل مرکز نیکوکاری

رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: فقرزدایی و کمک به نیازمندان استان از جمله اولویت‌های مهم اتاق اصناف آذربایجان غربی بوده و در این راستا تصمیم گرفته شده تا با راه‌اندازی مرکز نیکوکاری، اقدامات خیر ساماندهی شود.

وی افزود: انجام کارهای خیر در جامعه موجب ایجاد صمیمیت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، سعادت دنیا و آخرت، آمرزش گناهان و کسب محبوبیت در نزد خداوند می‌شود.

مجید محبی ادامه داد: پایه‌گذاری بنیاد حامیان اصناف، گردآوری بانک اطلاعاتی از نیکوکاران اصناف، برگزاری ضیافت افطار در بازار و فعال کردن گروه‌های پیشکسوتان اصناف از جمله برنامه‌ها برای رونق هر چه بیشتر مرکز نیکوکاری خیران اصناف آذربایجان غربی است.

رئیس اتاق اصناف آذربایجان غربی گفت: در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای با بانک قرض‌الحسنه مهر به امضا می‌رسد تا در این راستا تسهیلات به اصناف متقاضی پرداخت شود.

فعالیت ۳۹۰ مرکز نیکوکاری

رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در این مراسم تصریح کرد: تشکیل مرکز نیکوکاری خیران اصناف استان یکی از مطالبات کمیته امداد بود که امروز فرصتی برای تحقیق این خواسته فراهم شد.

وی افزود: مراکز نیکوکاری از سال ۱۳۹۲ در کشور ایجاد شده‌اند و امروزه این مراکز بخش بزرگی از کارهای خیر کمیته امداد را انجام می‌دهند.

مهرافروز تصریح کرد: ۳۹۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان تشکیل شده که در سال گذشته ۶۵ درصد کمک‌های انجام شده در استان توسط این مراکز جمع‌آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز به‌صورت محله‌محور فعالیت کرده و تعدادی نیز تخصصی هستند در حال حاضر ۶۶ مرکز نیکوکاری تخصصی در استان وجود دارد که در حوزه‌های تخصصی از جمله زکات و حوزه علمیه فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha