سربازان برگزیده شانزدهمین جشنواره «حضرت علی‌اکبر(ع)» در کرمان تجلیل شدند
کد خبر: 4181321
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

سربازان برگزیده شانزدهمین جشنواره «حضرت علی‌اکبر(ع)» در کرمان تجلیل شدند

آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره «حضرت علی‌اکبر(ع)» (جوان سرباز) در کرمان برگزار و ۴۰ سرباز برگزیده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش و ۵ نفر از مربیان آنها تجلیل شدند.

تجلیل از سربازان در کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، آیین تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره «حضرت علی‌اکبر(ع)» (جوان سرباز) صبح امروز، ۲۱ آبان‌ماه در کرمان برگزار شد و سربازان وظیفه‌شناس برتر و فرماندهان و افراد ساعی دست‌اندرکار امور وظیفه قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش تجلیل شدند.

سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در این آیین با بیان اینکه هر سربازی متناسب با توان و شرح وظیفه سازمانی خود باید تعریف عملیاتی داشته باشد، گفت: اگر سربازان وظیفه‌شناسی را در خود تقویت کنند برای پذیرفتن مسئولیت‌های بزرگتر آماده می‌شوند که اصلی‌ترین وظیفه این است که باید مسئولیت خانواده خود را بر عهده بگیرند.

وی آموزش‌های ارائه شده به سربازان در ارتش را تلفیقی از آموزه‌های رزمی و معنوی دانست و افزود: در ارتش علاوه بر آموزش‌های رزمی در حوزه‌های معنوی، اخلاقی و بصیرتی نیز آموزش داده می‌شود و این افتخاری برای ارتش است. ترویج معنویت محوری و فرهنگ عاشورایی و ترویج ارزش‌های اسلامی از ویژگی‌هایی است که در ارتش مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

امیر غلامعلیان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که ارتش را گنجینه‌ای از ارزش‌های اسلامی می‌دانند، افزود: آشنایی سربازان با آموزه‌های معنوی و شعائر اسلامی را وظیفه خود می‌دانیم و سربازان، وظیفه دارند آنچه را که در ارتش یاد می‌گیرند در آینده تبیین و تشریح کنند.

وی نظم‌پذیری، مهارت‌آموزی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را از جمله مهمترین آموزش‌های ارائه شده به سربازان در ارتش برشمرد و با تأکید بر اینکه نباید نگاه صرف نظامی به سربازان داشت و باید آنها را برای اشتغال آماده کنیم، تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری در حوزه تفکر بسیجی از جمله دیگر شاخص‌ها است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش افزود: امروز تفکر بسیجی مختص بسیجیان نیست بلکه یک تفکر است. یکی از مؤلفه‌های گم شده در اقتصاد و بدنه سیاسی کشور کم بودن تفکر بسیجی است که اگر در سازمان‌های اقتصادی و سیاسی نهادینه شود راه برون رفت از مشکلات است و امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح با همین تفکر به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیده‌اند که کسی جرئت تعدی به مرز‌های کشور را ندارند و دشمن می‌داند که با کوچکترین تعدی، با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شوند.

امير غلامعلیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع)، اظهار کرد: این جشنواره در راستای طرح «لبیک ۲۲» ارتش برای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به نسل جوان برنامه‌ریزی شده است که هر سال از بین ۱۱ مؤلفه مهم تأثیرگذار که برای ارزیابی سربازان خود قائل هستیم برگزار می‌شود که مسئولیت‌پذیری، ابتکار، ورزش، مسائل دفاعی و امنیتی، خلاقیت، ازدواج و همسرگزینی و... از جمله این مؤلفه‌ها است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در پایان گفت: در شانزدهمین دوره جشنواره ۱۱۰ نفر از سربازان وظیفه شرکت کردند که امروز ۴۰ سرباز و ۵ نفر از مربیان آنها تجلیل شدند و مرحله بعد معرفی برگزیدگان به جشنواره‌ای است که در سطح ارتش برگزار می‌شود. و پیش‌بینی می‌شود سهم استان کرمان برای حضور در جشنواره کشوری جشنواره ۱۰ درصد باشد.

انتهای پیام
captcha