جبهه مقاومت با راهبری ولایت تحولات بزرگ را رقم می‌زند
کد خبر: 4178076
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹

جبهه مقاومت با راهبری ولایت تحولات بزرگ را رقم می‌زند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهید سلیمانی در جایی که فریاد برآورد «قدس امکان ندارد آزاد بشود جز با پرچمداری شیعه» به این معنا نیست که ملت فلسطین شیعه شوند بلکه مراد آن است که جبهه مقاومت با پرچمداری شیعه و با راهبری ولایت فقیه مسیرش را باز می‌کند و تحولات بزرگ را رقم می‌زند.

مراسم شهدای غزه

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صمدزاده، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان عصر روز گذشته چهارم آبان‌ماه در مراسم بزرگداشت شهدای مظلوم فلسطین و غزه که همزمان با سالروز رحلت شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار شد با گرامیداشت یاد همه شهدای اسلام به‌ویژه شهدای مظلوم قدس و مقاومت و با اشاره به اینکه امام رضا(ع) با حضور مبارکشان در ایران و ارتباط نزدیک با شیعیان شیرینی و لذت همنشینی جامعه با امام معصوم را به ایرانیان چشاندند، اظهار کرد: زندگی با امام(ع) زیبا و پرپفهوم است و با امام انسان به اهداف والا و قله‌ها دست می‌یابد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه(س) خواهر بزرگوار امام رضا(ع) نیز با همین وظیفه به ایران آمدند و به تبیین حق و روشنگری در مورد ولایت پرداختند، بنابراین حکومت عباسی برنتافت و عده‌ای را به تار و مار ساختن اطرافیان این بانوی بزرگوار گماشت که حضرت نیز بیمار شدند و در قم رحل اقامت در آخرت را برگزیدند. 

صمدزاده با تأکید بر اینکه حضور حضرت معصومه(س) در قم باعث پاشیدن بذر معرفت در این شهر مقدس شد، گفت: بنابراین قم تا روز قیامت یک جامعه معرفتی بوده و به‌عنوان مرکز شناخت دین اسلام در جهان شناخته می‌شود.

وی با تصریح اینکه ولایت و امامت تمام اهداف دین را در جامعه اسلامی محقق می‌کند، توضیح داد: حضور در جامعه ولایی به انسان رشد می‌دهد و انسان را به آفاق بلند نائل می‌کند که امروز این حقیقت با مصداقی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما نمایان می‌شود، انسانی که در رأس سپاه قدس نه تنها دست جبهه مقاومت را از تجهيزات و آموزش‌های نظامی پُر می‌کند، بلکه این جبهه را در ظل ولایت قرار داده و مفهوم والای ولایی بودن را به مجاهدان نشان می‌دهد.

صمدزاده با تأکید بر اینکه تحت ولایت انسان‌ها می‌توانند کارهای بزرگ را رقم بزنند، ادامه داد: جبهه مقاومت به خوبی این مفهوم را درک کرده که تحت ولایت می‌توان تحولات بزرگ رقم زد؛ شهید سلیمانی در جایی که فریاد برآورد «قدس امکان ندارد آزاد بشود جز با پرچمداری شیعه» به این معنا نیست که ملت فلسطین شیعه شوند بلکه مراد آن است که جبهه مقاومت با پرچمداری شیعه و با راهبری ولایت فقیه مسیرش را باز می‌کند و به پيش می‌رود و اگر غیر از این باشد، توفیقی حاصل نخواهد شد.

این کارشناس مسائل دینی با تأکید بر اینکه وعده الهی در آیه «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا» (فصلت/30) در سایه ولایت تحقق می‌یابد، بیان کرد: یا وعده خداوند متعال در فراز «كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً» از آیه ۲۴۹ سوره بقره با راهبری ولایت جامه عمل می‌پوشد و جز این باشد، منحرف می‌شود و به ثمر نمی‌رسد. شهید سلیمانی واسطه‌ای بود که این ولایت را به جبهه مقاومت هدیه داد.

فلسطین؛ محور وحدت جهانیان

صمدزاده ادامه داد: امروز همانطور که اربعین و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به محور وحدت شیعیان و بلکه آزادیخواهان عالم تبدیل شده و نمادی از هدف مستحکم شیعیان است، مقاومت مردم فلسطین و استقامت و توکل آنان نیز اکنون قلب تمام آزادگان و حق‌جویان جهان را به هم پیوند می‌دهد. امروز در گوشه و کنار عالم مشاهده می‌شود هر فردی به دفاع از فلسطین برمی‌خیزد و امروز کسی نمی‌تواند حقیقت را کتمان کند. حتی آنان که در زمینه صهيونيسم سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند امروز لب به اعتراف گشوده و اذعان دارند تصور نمی‌کردیم جهان این‌گونه در دفاع از فلسطین به پا خیزد و به وحدت برسد. 

وی با اشاره به کلام امام خمینی(ره) که فرمودند «هر جا دیدید همه دل‌ها متوجه یک حقیقت شده است بدانید نصرت خدا به دنبال آن خواهد بود»، توضیح داد: خداوند بدون دلیل اتفاقی را رقم نمی‌زند و حمایت از فلسطین در اقصی نقاط عالم نشان آن است که اتفاقی در راه است و وقتی تحمل و صبر و توکل به خدا به اوج برسد، فرج حاصل و راه باز خواهد شد. 

مقاومت؛ کلیدواژه پیروزی فلسطین

صمدزاده افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد صبر و توکل فلسطینی‌ها فرمودند: فرزندش شهید می‌شود، خدا را حمد می‌کند؛ فرزندش شهید می‌شود، می‌گوید فدای فلسطین؛ نوجوان مجروح خدا را شکر می‌کند و آیات قرآن را می‌خواند. این صبوری این مردم خیلی مهم است. همین صبوری و توکل به دادِ اینها خواهد رسید؛ همین موجب خواهد شد که اینها پیروز بشوند و در نهایت پیروز میدان خواهند شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان با استناد به کلام امام معصوم که فرمودند «عِنْدَ تَنَاهِی الشِّدَّهِ تَکُونُ الْفَرْجَهُ»، بیان کرد: وقتی شدت سختی‌ها و فشارها بر انسان مؤمن زیاد می‌شود، خداوند مدد خود را شامل حالش می‌کند و رحمت خود را که در درون سختی‌ها پنهان شده نمایان می‌کند که در آیات قرآن کریم نیز این حقیقت بیان شده است. 

صمدزاده با اشاره به اینکه فلسطین و جبهه مقاومت بار دیگر باید وظیفه تاریخ را به دوش بکشد، توضیح داد: امروز که به تعبیر رهبر انقلاب در پیچ تاریخی قرار داریم و در جهان شاهد تغییر معادلات ترسیم شده از سوی استکبار هستیم، فلسطین نقطه عطف تغییر تاریخ است و جبهه مقاومت مسیری را که طواغیت ترسیم کرده‌اند، تغییر می‌دهد. سرنوشت محتوم عالم یعنی فرج حضرت حجت(عج) با مقدمه‌سازی مقاوم رقم خواهد خورد. 

وی در پایان با اشاره به اینکه جبهه مقاومت دشمن خود را به خوبی می‌شناسد، گفت: این جبهه به خوبی می‌داند که دشمن را چگونه ذلیل و مؤمنان را عزیز کند، جبهه مقاومت به راهبری رهبر معظم انقلاب می‌داند که دشمن اگر بترسد، شکست او قطعی است و مصداق این فراز قرآنی «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ» از آیه دوم سوره حشر خواهد شد و خودش نابودی خود را رقم می‌زند. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha