منتظران خوف از عدالت خداوند دارند
کد خبر: 4178072
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴

منتظران خوف از عدالت خداوند دارند

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس گفت: منتظران ظهور از عدالت خداوند خوف دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، 5 آبان‌ماه در سلسله منبرهای مجازی خود با عنوان «سبک زندگی مهدوی» با بیان اینکه منتظران ظهور از خداوند خوف دارند، گفت: سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود که خوف از خدا کدام نوع خوف است. آیا خوف از رحمت و محبت خداوند است یا از عدالت الهی.

وی افزود: مقام خدا، مقام عدالت است لذا اینکه می‌گویند از مقام خدا بترسید برای آن است که خدا مظهر عدالت است و ذره‌المثقال‌ها را به حساب می‌آورد و باید از این ترسید.

حدائق با یادآوری اینکه اصحاب امیرالمؤمنین(ص) از عدالتشان می‌ترسیدند نه از رأفتشان اظهار کرد: پدر خوب کسی است که اگر فرزندانش از او حساب می‌برند به دلیل آن است که از عدالتش می‌ترسند نه از قلدری و زور و بازویش.

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز بیان کرد: از برخی از افراد می‌ترسند چون زور می‌گوید و این بد است و این خوف مذموم است اما خوف ممدوح آن خوفی است که می‌گوید این فرد عادل است و اگر خطا دید حتماً با آن برخورد می‌کند.

وی تأکید کرد: پدر و مادر خوب کسانی هستند که فرزندانشان از عدالتشان بترسند و بدانند پدر و مادرشان در برابر خطا و ظلم کوتاه نمی‌آیند که به این مقام عدالت گویند.

حدائق در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یکی از مسائلی که در دوران آخرالزمان باید بدان توجه کنیم، مسئله شناخت حق از باطل است، گفت: در طریق شناخت حق از باطل، روش‌هایی را اولیای الهی ارائه‌ طریق کرده‌اند. یکی از روش‌ها این است که اول، خودِ حق را بشناسیم.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ادامه داد: اگر می‌خواهیم فریب نخوریم و مانند مردم صدرِ اسلام نشویم که به اسمِ اسلام، جلوی امام مسلمین، افراد را در صحنه بیاورند، باید حق را به درستی بشناسیم.

وی تصریح کرد: یک مشکل این است که بخشی از مردم، حق را نمی‌شناسند. حق یعنی اهل‌البیت که خدا طهارت و پاکی این‌ها را تضمین کرده است، لذا یکی از راه‌های شناختنِ حق، حق‌شناسی است.

حدائق با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم حق را از باطل بشناسیم، باید اول حق را بشناسیم، گفت: گاهی اوقات شرایط طوری است که ضد را می‌شود شناخت. از ضد، حق را بشناسید. در کلام معصومین هم هست که اگر در کسی شک دارید و نمی‌شناسید که چه‌کاره است و یک کسی با شما رفیق است و سر در نمی‌آورید، امام می‌فرماید ببین با چه کسانی رفیق است. اگر با آن‌هایی که رفت و آمد دارد اهلُ دینِ الله، یعنی آن‌هایی که با او رفت و آمد دارند آدم‌های معتقد و متدینی هستند، خودش هم اهل دینِ الله است. اما اگر دیدید این آدم، با کسانی رفت و آمد دارد که آن‌ها دشمن دین‌اند، خودش هم دشمن دین است.

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: زمانی من در شخصیت فرد مانده‌ام، می‌گویند ببین این شخص با چه کسانی رفت و آمد دارد، کجاها می‌رود، پای سفره‌ چه کسانی می‌نشیند، از این طریق او را بشناس.

وی در ادامه سخنان خود غایت داشتن سبک زندگی مهدوی را دستیابی به مقامات عالیه و سربازی امام زمان(عج) توصیف کرد و گفت: یکی از مسائلی که سبب می‌شود مردم به مقامات عالیه‌ معنویت نرسند وابستگی به دنیا است.

حدائق افزود: این وابستگی و دلبستگی به دنیا سبب محرومیت انسان‌ها می‌شود، لذا قرآن هم می‌فرماید شما اگر می‌خواهید رشد کنید از آن علاقه‌هایتان از آن دلبستگی‌هایتان بگذرید «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ»  این دلبستگی به دنیا انسان را سرگرم می‌کند، خود این انفاق‌ کردن، خود این دستگیری کردن روح سخاوت را گسترش می‌دهد و بُخل را از بین می‌برد.

انتهای پیام
captcha