تدریس قرآن در مقطع ابتدایی با روش‌های جذاب صورت گیرد
کد خبر: 4177449
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵

تدریس قرآن در مقطع ابتدایی با روش‌های جذاب صورت گیرد

یک مدیر دبستان در خراسان جنوبی گفت: برای جذاب و با نشاط کردن درس قرآن و فراهم آوردن مشارکت هرچه بیش‌تر دانش آموزان در فرآیند یادگیری این درس بهتر است از روش‌های فعال، قصه‌گویی، شعرخوانی، تمثیل، نمایش، نقاشی و کاردستی بهره گرفت.

تدریس قرآن در مقطع ابتدایی با روش‌های جذاب صورت گیردسیده زهرا حسینی مدیر دبستان عدالت خراسان جنوبی درگفت و گو با ایکنا از خراسان جنوبی، درخصوص اهمیت آموزش قرآن در مدارس، گفت: قرآن کتاب زندگی و راه روش زندگی و سعادت است و دوران ابتدایی مهم‌ترین مرحله در راستای شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان و از حساس‌ترین مقاطع سنی آنان است.

وی افزود: این دوران بهترین زمان برای انس بیشتر دانش‌آموزان با متون دینی و قرآن کریم است، بنابراین، اهمیت آموزش در دوران تحصیلی ابتدایی و نیز شکل‌گیری شخصیت انسانی حایز اهمیت است.

حسینی با اشاره به برنامه‌های ویژه قرآن در مدرسه، گفت: سعی داریم شروع تحصیل دانش‌آموزان همیشه با قرآن همراه باشد و همچنین پویش حفظ آیه الکرسی نیز در همه پایه‌ها قابل اجراست. 

وی با اشاره به اینکه نیاز است در درس قرآن نیز از معلم تخصصی بهره بگیریم، افزود: بیشتر تدریس درس قرآن توسط خود آموزگاران انجام می‌شود که اگر استخدام نیروی متخصص در بحث قرآن انجام شود تاثیر بهتری برای دانش‌آموزان خواهد داشت.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد ساعتی که به زنگ قرآن اختصاص داده شده در همه پایه‌ها سه ساعت آموزشی است، ادامه داد: بهره‌گیری از معلم تخصصی قرآن کریم برای دانش‌آموزان امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه اثربخشی آموزش قرآن برای سنین ابتدایی با وجود معلم متخصص بهتر خواهد بود، تصریح کرد:  اگر در مقطع ابتدایی دانش‌آموزان با قران انس بگیرند، با عشق علاقه بیشتری به سمت آن رفته و آسیب‌های کمتری در مقاطع بالاتر خواهند داشت.

این مدیر مدرسه با اشاره به اینکه حضور مشاوران مذهبی در مدارس باعث می‌شود دغدغه دانش‌آموزان با زبان ساده بیان شود، خاطر نشان کرد: حضور مشاوران قرآنی در پایه‌های چهارم تا ششم برای آشنایی بهتر با معانی قرآن ضروری است.

انتهای پیام
captcha