خانه مبلغان در شیراز راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4176830
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

خانه مبلغان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

نماینده ولی فقیه در فارس از تشکیل خانه مبلغان در شهر شیراز خبر داد و گفت: در مواضعی خطبا با یکدیگر باید همصدا باشند و پای کار بایستند از این‌رو نقش خانه مبلغین هماهنگی وحدت سخنرانی‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۹ مهر در مجمع خطبای شهر شیراز با اشاره به اینکه بسیاری از فعالیت‌های مبلغان انعکاس در رسانه ندارد، گفت: در واقع همه این فعالیت‌ها در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در فارس از تشکیل خانه مبلغان در شهر شیراز خبر داد و افزود: تشکیل این خانه برای جلوگیری از یکسری آسیب‌ها است و در گذشته به گونه‌ای عمل می‌شد که انگار فضای مجازی اصل قرار گرفته و کار مبلغان فرع است در صورتی که برعکس بوده و در واقع این مبلغین هستند که به صورت میدانی با جوانان ارتباط برقرار می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهر شیراز دارای ۱۲۰ خطیب است، اظهار کرد: این افراد در طول سال به صورت مداوم فعالیت می‌کنند و گاهی لازم است در مواضعی با هم همصدا باشند و پای کار بایستند از این رو نقش خانه مبلغین هماهنگی وحدت سخنرانی‌ها برای تأثیرگذاری بیشتر است. حضور خانه مبلغین باید امنیت را برای پارک ایجاد کند تا یک فضای آرام برای حضور مردم باشد.

این استاد دانشگاه فعالیت‌های تبلیغ سنتی را یکی از کارهای اثرگذار دانست و اضافه کرد: نباید ارزش تبلیغ حضوری کم شود بنابراین باید فضای تبلیغ حضوری را توسعه داد چون تاثیر تبلیغ حضوری از هر تبلیغ دیگری بیشتر است.

آیت‌الله دژکام افزود: فردی که در نماز جمعه حضور پیدا می‌کند و فردی که پای منبر و روضه می‌نشیند برای دنیا نیامده است در واقع آمده است که آخرت خود را داشته باشد، از این‌رو تبلیغ و حضور میدانی با فضای مجازی متفاوت است.

وی با اشاره به آیه ۶۵ سوره انفال که خداوند متعال می‌فرماید «إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ» بیان کرد: مسلم است که یک نفر از شما در مقابل 10 نفر مقابل خواهد ایستاد و پا منبری شما هرچه باشد در مقابل ۱۰ برابر خود خواهد ایستاد بنابراین تبلیغات حضوری از حیث تأثیر، سازندگی و ایجاد انگیزه چقدر مهم است و در این موضوع خودمان باید دفاع کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاثیر ویژه نماز جمعه و حضور معنوی مردم تأکید کرد: باید گفت‌وگوی تاثیرگذاری منبر، مجالس و تبلیغ حضوری شکل گیرد.

وی بیان کرد: بسیاری از افرادی که در فضای مجازی گروه دارند و به صورت گروهی فعالیت می‌کنند درصدد این هستند که 10 دقیقه برای آنان به صورت حضوری صحبت کنند چرا که حضور معنوی تاثیر ویژه‌ای بر روی مردم دارد.

نماینده ولی فقیه در فارس گسترش تکنولوژی و اضافه شدن فناوری‌های نو به ابزارهای تبلیغ را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اینگونه نیست که نخواهیم از ابزار جدید استفاده کنیم. از این‌رو یکی دیگر از رسالت‌های مبلغین و خطبا این است که روش های جدید تبلیغی و ارتباطی را به کمک منبر بیاورند، اما اولویت تبلیغ حضوری باید باقی بماند.

آیت‌الله دژکام در پایان ضمن انتقاد از ورود حیوانات خانگی به پارک‌ها، افزود: در بسیاری از بوستان‌های شهر تهران ورود حیوانات خانگی ممنوع است بنابراین در شیراز نیز تدابیری در این راستا باید اندیشیده شود.

انتهای پیام
captcha