۱۵ مهرماه در تاریخ ماندگار خواهد شد
کد خبر: 4175689
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
حجت‌الاسلام جلالی: 

۱۵ مهرماه در تاریخ ماندگار خواهد شد

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور فرهنگی و تربیتی گفت: اتفاقات بزرگی در ۱۵ مهرماه رخ داد که در تاریخ ماندگار خواهد شد که هیچ‌گاه ما به قبل از آن باز نمی‌گردیم و توازن قوا تغییر کرد، حرکت بزرگی که نیرو‌های مقاومت اسلامی، بچه‌های غیور و توانمند گردان‌های قسام شاخه نظامی نیروی مقاومت حماس آغاز کردند که در همراهی آن حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن و سایر گروه‌های مقاومت هم اعلام حمایت و همراهی کردند.

حجت‌الاسلام جواد جلالی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه امروز ۲۴ مهرماه در نشست خبری که در محل کانون‌های مساجد برگزار شد با اشاره به آیه ۵ سوره قصص «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ» اظهار کرد: یوم‌الله ۱۵ مهر، ما با واقعه عجیبی مواجه شدیم که به حق می‌شود نام آن را یوم‌الله گذاشت و یوم‌الله روزی است که خداوند و قدرت سنن الهی و قدرت الهی ظهور و بروز ظاهری پیدا می‌کند طوری که کسانی که چشم دلشان کور است به چشم ظاهر هم می‌بینند این نمود قدرت الهی را.

وی افزود: اتفاقات بزرگی در ۱۵ مهرماه رخ داد که در تاریخ ماندگار خواهد شد که هیچ‌گاه ما به قبل از آن باز نمی‌گردیم و توازن قوا تغییر کرد، حرکت بزرگی که نیرو‌های مقاومت اسلامی، بچه‌های غیور و توانمند گردان‌های قسام شاخه نظامی نیروی مقاومت حماس آغاز کردند که در همراهی آن حزب‌الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن و سایر گروه‌های مقاومت هم اعلام حمایت و همراهی کردند.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: حتی اگر آتش بسی شکل بگیرد مثل قبل نخواهد بود، مقام معظم رهبری در خصوص این مسئله فرمودند که ضربه ترمیم ناپذیر و جبران ناپذیری به هیمنه و قدرت پوشالی برگرفته از تبلیغات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی وارد شد.

وی افزود: باور‌های مردم کشور‌های عربی و اسلامی تغییر پیدا کرده و حتی دولتمردان آن‌ها که داشتند به قول رهبر معظم انقلاب روی اسب بازنده که به ذهن آن‌ها این بود که این اسب برنده خواهد شد، داشتند شرط می‌بستند در حالیکه حضرت آقا یک هفته قبل از این عملیات فرمودند این اسب بازنده است، اسرائیل محو خواهد شد شما این اشتباه را نکنید که دیدیم سه روز بعد از سخنان حضرت آقا این عملیات شکل گرفت و اتفاقی رقم خورد که ملت‌های عرب و مسلمان و حتی دولتمردانشان به این باور رسیدند.

مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور فرهنگی و تربیتی گفت: الان تغییراتی که داریم می‌بینیم حتی کشور‌هایی مثل قطر و عربستان که حاکمانشان به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند این‌ها آمدند و حمایت کردند از انتفاضه فلسطین.

حجت‌الاسلام جلالی اظهار کرد: اسرائیل را استکبار جهانی در دامن منطقه ما نهاده و این امر در نظم قدیم جهانی شکل گرفته و امروز نظم نوین جهانی در حال شکل‌گیری است و ما عبور کردیم از نظم جهانی که قدیم بر پایه صهیونیزم جهانی شکل گرفته بود و قدرت بلامنازع (هژمون) آمریکا. امروز کشور‌های شرقی که در پازل غرب بازی می‌کردند امروز در پازل شرق، شرکت می‌کنند و نظر می‌دهند و اعلام حمایت می‌کنند از مقاومت فلسطین و در این شرایط لازم است که نیرو‌های انقلاب، بچه‌های مذهبی و امت حزب‌الله بر این مبنا تبیینی داشته باشند برای مردم در فضای حقیقی و در فضای مجازی.

وی تأکید کرد: مردم در سطوح نیات و دغدغه‌های مختلف هستند چه مردم ما، چه مردم منطقه و جهان؛ برخی از آن‌ها با مسئله فلسطین ارتباط عمیق و سطح بالای اعتقادی برقرار می‌کنند که دستوراتی که در شرع آمده در خصوص مقابله با ظلم و کفار حربی و عنود که مقابل اسلام قرار گرفته‌اند و می‌خواهند ارزش‌های اسلامی را نابود کنند و مانع حاکمیت دین الهی هستند با این‌ها باید مبارزه کرد و آن‌ها را کنار زد و این لایه اعتقادی این مسئله است که سطح اعلای آن است.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: برخی از مردم در سطح عواطف اخلاقی و ارزش‌های انسانی ارتباط می‌گیرند یعنی حتی اگر فرد اعتقادات دینی قوی هم نداشته باشد، اما مباحث اخلاقی و عواطف انسانی مانعش می‌شود که بخواهد با اسرائیل و جنایات آن‌ها کنار بیایید. مردم غزه به عنوان یک انسان حق دارند زندگی کنند کشور داشته باشند و خاک خود را داشته باشند به عنوان مثال یک روز اسماعیل هنیه چشمش را در دهه هفتاد در شهرک و منطقه عسقلان که اسرائیلی‌ها امروز به آن می‌گویند اشگلون باز می‌کند می‌بیند اسرائیلی‌ها در خانه‌اش را زدند بفرمایید بیرون از خانه تان. خانه، زندگی، باغ، وسایل مال ما است. ایشان آواره می‌شود. او که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است به عنوان یک شخص یک انسان، حق ندارد در شهر خود، زندگی خودش و کشور خودش باشد او چرا باید آواره باشد و کل مردم فلسطین در این وضعیت هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینمه دوتا سه میلیون جمعیت را جمع کرده در یک زندانی و اسمش را گذاشته‌اند غزه، گفت: ملت فلسطین پیش از این ۸ ساعت آب و برق داشتند که همان هم قطع شده است خوب ما به عنوان یک انسان هم باشیم نسبت به این مسئله نمی‌توانیم کنار بیاییم و سکوت کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: در اسرائیل مردم عادی زندگی نمی‌کند همه این‌ها نظامی هستند خصوصاً شهرک نشین‌ها که شهرک مسکونی نیست بلکه پادگان‌های نظامی است که در اصطلاح عربی به این‌ها می‌گویند مستوطن (به شخص یا گروهی که به قصد استعمار و اعمال حاکمیت بر منطقه‌ای، به آن منطقه کوچ دائمی کرده و در آن منطقه شهرک یا مستوطنه جدیدی احداث می‌کند). وطن گزین یا خاک گزین این‌ها خاک یا وطنی را گزیده و آنجا را اشغال کرده‌اند بدون اینکه از صاحبش اجازه بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز تکلیف است که مسجدی‌ها جنایات رژیم صهیونیستی را تبیین کنند برای مردم، افزود: صهیونیزم جهانی که فراتر از کشور اسرائیل است. محتوا و مبنای حکومت‌های غربی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و کشور‌های کوچک‌تر نظیر آلمان و سایر کشور‌ها همه تابع آمریکا هستند که محتوای حاکمیت این کشور صهیونیزم است.

حجت‌الاسلام جلالی تصریح کرد: صهیونیزم جهانی یعنی همان خوی استکباری و خوی استعماری که می‌آید ما را مستعمره خود می‌کند به گونه‌ای که تلاش از ما و ثمره‌اش برای آن‌ها؛ کار از ما پولش برای آن‌ها. این را بچه‌های مسجد باید بتوانند تبیین کنند؛ برای همه مردم چه در سطح اولیه که سطح اعتقادی است و چه در سطح اخلاقی و انسانی و چه در سطح عقل مصلحت اندیش جزئی‌نگر و معیشتی برخی‌ها که می‌گویند من منافعم را می‌خواهم. چه منفعتی برای من دارد اگر با اسرائیل مبارزه کنم؟ این‌ها را در ابتدا باید خود بچه‌های مسجد مسلط شوند و بروند در مساجد و محلات و مدارس برای مردم تبیین و تبلیغ کنند.

وی یادآور شد: جهاد تبیینی که حضرت آقا فرمودند یک بُعدش همین است البته همه دوست دارد که در جهاد جنگ سخت هم شرکت کنند و جهاد و مبارزه و شهادت هم در پرونده عزیزان ثبت شود که ان‌شاالله خدا توفیق آن را هم شامل حالمان کند، ولی جهاد تبیین همیشه فراهم است برای ما.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه یادآور شد: بنده به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان رسماً شروع این عملیات را در استان اعلام می‌کنم که از روز یکشنبه ۲۳ مهر پویش و ثبت‌نام نمادین مبارزه با اسرائیل در جنگ نرم و جهاد تبیین مبارزه با صهیونیزم جهانی با عنوان «طوفان‌الاقصای بچه‌های مسجد» را در تمامی مساجد شیعه و اهل تسنن استان کرمانشاه آغاز شد و نخستین مسجد برگزار کننده این پویش کانون فرهنگی باقرالعلوم مسجد چهارمین شهید محراب الهیه بود که با حضور مؤمنین و نمازگزاران و اهالی این منطقه با امضاء طومار این پویش در شامگاه روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این مسجد شاخص و محوری شهر کرمانشاه آغاز شد.

حجت‌الاسلام جلالی بیان کرد: جنگ نرم یعنی جنگ رسانه که با ابزار هنر و رسانه در فضای مجازی و حقیقی در قالب ساخت سرود، کلیپ، فیلم یا فیلمنامه و تمام ابزار‌های جنگ نرم است. اصل صحبت ما جنگ نرم با اسرائیل است که امروز با بهره مندی از ابزار‌های قدرتمند رسانه‌ای جای جلاد را با قربانی عوض می‌کند و بر جنایت‌های خود سرپوش می‌گذارد و تأکید ما در این پویش بر این بُعد از مبارزه علیه اسرائیل در پلتفرم‌های موجود از قبیل تویتر، اینستاگرام و ... با یاری گرفتن از اصحاب رسانه، مجلات و روزنامه‌ها در جریان‌سازی و اطلاع‌رسانی این پویش است چرا که مردم ما از پیشگامان و سردمداران مبارزه با استکبار و حامی ملت مظلوم فلسطین بوده و هستند.

وی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد خواست تا با شروع به ثبت نام داوطلبان شرکت‌کننده در این مبارزه با اسرائیل و صهیونیزم جهانی کمک کنند تا ان‌شاالله این حرکت نمادین و اثرگذار اتفاق بیافتد و ضربه‌ای بر پیکر در حال افول و احتزار صهیونیزم جهانی و رژیم کودک کش اسرائیل باشد.

حجت‌الاسلام جلالی با یادآوری فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: ما نزدیک قله هستیم، گفت: این به آن معناست که ما در نظم جهانی قبلی نیستیم؛ نظم جدید هم هنوز شکل نگرفته و ما در شرایط بی‌نظمی هستیم که در گوشه گوشه دنیا جنگ و اختلاف و درگیری صورت گرفته و هر اتفاقی ممکن است به هفته، ماه و سال کشیده نشود و در شکل‌دهی این نظم جدید مؤثر باشد. ما نزدیک قله‌ایم رفتار‌های ما تعیین کننده است در اینکه به قله برسیم یا به ته دره پرتاب شویم. ما در یک عصری غفلت کردیم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال ما را مستضعف شمردند الان حدود ۴۰ سال است بیدار شده‌ایم حرکت کردیم جهان وارد این تحول شده است و امروز و نظم قبلی به کنار رفته و نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است و تصمیم ما اثرگذار است.

وی اظهار کرد: یک هفته قبل دیدم که عربستان صعودی می‌گفت ما درصدد تداوم مذاکرات با اسرائیل هستیم، ولی امروز وادار شده که منتقد باشد به اسرائیل و خواهان تشکیل کشور فلسطین باشد. اتفاقات به روز تأثیرگذار است در تغییر تاکتیک‌ها و حتی تغییر راهبرد‌های اشتباه برخی از کشور‌ها لذا ما بچه‌های مسجدی باید اقدام کنیم در جهت تبیین همه مردم به این اهمیت واقف شوند و حمایت همگانی و عمیق مبارزه با رژیم صهیونستی و صهیونیزم جهانی در همه وجود دارد این اعتقاد عمق پیدا کند و همه یک دست با هر اعتقادی، گرایش و سلیقه‌ای بدانیم که رژیم صهیونیستی دشمن ایرانیت ما و حتی دشمن موجودیت ما هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: آن‌ها با انقلاب اسلامی به تنهایی دشمنی ندارند آن‌ها با فرهنگ ما، تمدن ما، تاریخ ما، با کشور ما با خاک ما مشکل دارند آن‌ها حتی ایران یکپارچه را نمی‌خواهند آن‌ها ایرانی تکه پاره و تجزیه شده را می‌خواهند باید آماده و به هوش باشیم و ضمن اینکه به هوش هستیم دیگران را هم هوشیار کرده و جهاد تبیین را به جا بیاوریم.

انتهای پیام
captcha