یادواره شهدای امنیت، وحدت و خدمت در نیمروز برگزار می‌شود
کد خبر: 4175088
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

یادواره شهدای امنیت، وحدت و خدمت در نیمروز برگزار می‌شود

یازدهمین سالگرد سردار شهید حاج حبیب لک‌زائی و شهدای امنیت، وحدت و خدمت شهرستان نیمروز پنج‌شنبه، ۲۷ مهرماه در گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.

جلسه برنامه ریزی یادواره شهدای نیمروزبه گزارش ایکنا از سیستان‌بلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نیمروز سیستان، روز گذشته، 21 مهرماه، غلامحسین امینی‌راد، فرماندار این شهرستان در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری یازدهمین سالگرد سردار شهید حاج حبیب لک‌زائی و شهدای امنیت، وحدت و خدمت شهرستان نیمروز، ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، از شهیدان با عنوان نماد غیرت و جوانمردی نام برد و گفت: شهیدان چه در طول دوران دفاع مقدس چه بعد از آن، از جان خود در راه خدا گذشتند و باعث ایجاد امنیت و اقتدار ایران اسلامی شدند.
 
وی ادامه داد: اگر امروز ما با اقتدار در دنیا حرف می‌زنیم، مدیون همین جان‌فشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایی هستیم که شهیدان، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران انجام داده‌اند، گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان همیشه باید در اذهان ما زنده بماند چراکه، امنیت امروز ما مرهون از جان گذشتگی آن‌هاست.
 
فرماندار شهرستان نیمروز بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی در آماده‌سازی همه جانبه شهر و روستاهای شهرستان نیمروز برای برگزاری یادواره شهدای شهرستان تأکید کرد و افزود: باید امروز تا زنده هستیم قدر فرصت‌ها را بدانیم و فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنیم که این یکی از درس‌های یادواره شهداست.
 
سرهنگ سارانی، فرمانده سپاه شهرستان نیمروز نیز ضمن بیان اهمیت برگزاری یادواره شهدا در تراز انقلاب افزود: اهمیت برگزاری یادواره شهدا و زنده نگه‌داشتن رشادت‌ها و از خود گذشتگی این عزیزان باید به نسل‌های بعدی انتقال داده شود و فرهنگ ایثار و شهادت باید به الگوی جاویدان و همیشگی برای نسل جوان تبدیل شود بنابراین باید از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.
 
یزدان‌پناه، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیمروز نیز با بیان این موضوع که مقام و منزلت شهدا به‌قدری بالاست که هرچه درباره آن‌ها بگوئیم باز جای سخن دارد، افزود: امروز قوام و ثبات ایران اسلامی به برکت وجود شهدا و ایثارگران است.
 
وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز در نظر دارد در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا با استفاده از پتانسیل هنرمندان این شهرستان و به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های ویژه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در خلال برگزاری این یادواره برگزار نماید.
 
گفتنی است، یازدهمین سالگرد شهادت سردار حاج حبیب‌ لک‌زایی و گرامیداشت شهدای وحدت، امنیت، خدمت و شهدای شهرستان نیمروز، پنج‌شنبه، ۲۷ مهرماه، در گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha