به گزارش ایکنا، به نقل از آموزش و پرورش اردبیل، غفور حضوری، معاون پرورشی و فرهنگی استان اردبیل، 18 مهرماه، طرح نماد و برنامه فراگیر تربیتی را دو اولویت مهم معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت با رویکرد توانمندسازی مدرسهمحور معرفی نمود و اظهار کرد: در نماد مجموعهای نظام یافته از خدمات و برنامهها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایتهای روانی اجتماعی به منظور مراقبت از دانشآموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیبهای اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر اجرا میشود.
حضوری به رشد برخی از شاخصهای آسیبهای اجتماعی در بین نوجوانان اشاره کرد گفت: خانواده و مدارس دو نهاد تأثیرگذار و مهم در الگوسازی افراد جامعه هستند که توجه به نقش هرکدام میتواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.
وی ادامه داد: سن نوجوانی برهه زمانی است که اصلاح رفتاری موفقیتآمیزتر از سنین بالاتر در آن انجام میگیرد و رشد شخصیتی را به مسیر درست هدایت میکند.
معاون پرورشی و فرهنگی استان گفت: رفع مشکلات و کمبودهای مدارس با استفاده از تقویت بازوی مشاورهای مدارس و فراهمکردن شرایطی برای حضور مددکاران اجتماعی و تقویت بعد آموزشی برای اجرای طرحهای پیشگیرانه قابل تحقق است. اولین قدم در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانشآموزان در مدارس بعد آموزشی و پیشگیرانه در قالب مهارتهای خودمراقبتی است.
انتهای پیام