رشد ۱۱۰ درصدی اخذ سند مالکیت موقوفات در گیلان
کد خبر: 4174147
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد:

رشد ۱۱۰ درصدی اخذ سند مالکیت موقوفات در گیلان

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به رشد اخذ سند مالکیت موقوفات در استان گفت: از سال گذشته تاکنون توانستیم سند مالکیت ۸۶ موقوفه به مساحت ۷۲۷ هزار مترمربع را اخذ کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان امروز، 17 مهرماه در همایش استانی یاوران وقف استان که با حضور حجت‌الاسلام احسان الله محمدی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان در شبستان آستان مقدس حضرت فاطمه اُخری (س) رشت برگزار شد، با اشاره به «طوفان الاقصی» اظهار کرد: هر روز اثرگذاری خون حاج قاسم در دنیا بیشتر می‌شود، امروز در آغاز استقرار نظم نوین جهانی هستیم که در این نظم کشورها به دو بخش مستقل و مستکبر تقسیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه نظم نوین جهانی از مؤلفه‌های مهم اقتدار است، افزود: نظم، وحدت، انسجام دینی و قرآنی در بین جهان اسلام از ویژگی‌های این نظم نوین جهانی است. اخبار خوش پیروزی جبهه مقاومت نوید یک پیروزی بزرگ و عظیم را می‌دهد.

علیزاده با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انزوای آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش ایدئولوژی مقاومت و توسعه میدان‌هایمان، گفت: مشکلات سیاسی، اقتصادی و فقر در آمریکا وجود دارد که به انزوا رسیده و قدرت پوشالی شده است.

وی بیان کرد: دنیا نظاره‌گر تغییر قدرت اقتصادی است و امروز دیگر آمریکا قدرت سیاسی و اقتصادی قبل را ندارد، بلکه فقط میدان دار فضای امروز است و نکته دیگر راهبرد جبهه استکباری ایجاد گسست است، دشمن دنبال اختلافات بوده و در این مسیر به هر تاکتیکی چنگ می‌زند.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: جهان امروز چاره‌ای ندارد که دنیای پساآمریکا را بپذیرد، با نگاهی که در حوزه نظم نوین جهانی وجود دارد، آغاز تحولات بزرگی است که به نفع جهان اسلام رقم می‌خورد و به عبارتی آینده جهان بشریت، از آنِ جبهه مقاومت و امت اسلامی است و دنیا از این به بعد برای جبهه استکباری جهنم واقعی خواهد بود.

علیزاده بیان کرد: در این یکسال اخیر و از هفته وقف سال گذشته تا امسال، بیش از 25 میلیارد تومان در قالب طرح قرار دوازدهم هزینه کرده‌ایم که شامل 25 هزار بسته معیشتی می‌شود، همچنین 15 میلیارد تومان اجرای نیت واقف داشتیم.

وی با بیان اینکه طی مدت یک‌سال اخیر 28 مورد ثبت وقف جدید داشتیم، تصریح کرد: از سال قبل تاکنون 17 پروژه عمرانی به متراژ پنج‌هزار مترمربع و بیش از 65 میلیارد تومان در استان افتتاح شده، امسال کلنگ‌زنی چهار پروژه به اعتبار 42 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حوزه موقوفات انجام گرفته است.

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به اخذ سند مالکیت موقوفات در استان تصریح کرد: از سال قبل تاکنون توانستیم سند مالکیت 86 موقوفه به مساحت 727 هزار مترمربع را اخذ کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 110 درصد افزایش داشته است.

علیزاده با بیان اینکه از سال گذشته تا امسال 38 حکم قضایی جدید را اجرا کردیم که ماحصل همکاری مشترک نیروی انتظامی، سپاه، شورای تأمین و دستگاه قضا با اوقاف است و همچین پیگیری بیش از 200 پرونده قضایی را در دستورکار داریم.

گفتنی است، در همایش استانی یاوران وقف گیلان هیئات امنا، خدام، فعالان فرهنگی مراکز افق، خیرین، واقفین خیراندیش، اصحاب وقف، اساتید قرآنی فرهاد و محمد فلاح پور تجلیل شدند و همچنین از خبرگزاری ایکنا به عنوان رسانه فعال در حوزه وقف و فعالیت‌های قرآنی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha