همایش «یاوران وقف» در مهاباد برگزار شد
کد خبر: 4173736
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

همایش «یاوران وقف» در مهاباد برگزار شد

همایش «یاوران وقف» با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در مهاباد برگزار شد.

همایش یاوران وقف در مهابادبه گزارش ایکنا به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، حجت‌السلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در همایش «یاوران وقف» که در مهاباد برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 47 میلیارد تومان از موقوفات استان جمع‌آوری و صرف نیت واقفان شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه امسال همچنین 365 بسته مورد نیاز تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل موقوفات توزیع شده است، افزود: در سال گذشته در مجموع 500 بسته لوازم‌التحریر در کنار دو هزار و 500 بسته معیشتی شامل مایحتاج زندگی روزمره بین خانوارهای کم‌بضاعت تقسیم شده است.

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی بیان کرد: تمام هزینه‌های این سازمان براساس نیات وافقان بوده و امکان هزینه‌کرد در خارج از وقف‌های ثبت شده امکان‌پذیر نیست.

جوانبخت با اشاره به نقش عالمان و مبلغان دینی در توسعه و گسترش سنت حسنه وقف گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه همگانی شود و همگان باید برای این منظور تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

حسن عباسی،‌ فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نسبت به نحوه هزینه کرده درآمد وقف و تاثیر آن در جامعه به ترویج فرهنگ وقف کمک خواهد کرد.

عباسی با بیان اینکه وقف، احسان ماندگار و صدقه جاری است، اضافه کرد: اماکن موقوفه باید با قیمت‌های واقعی و همچنین به افراد واجد شرایط اجاره داده شده و درآمد حاصل از آن نیز براساس نیات وقفان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از موقفات نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، اظهار کرد: باید همه تلاش کنند تا این سنت حسنه در جامعه گسترش یابد.

عباسی احداث یک مسجد جامع بزرگ را جز نیازهای مهاباد دانست و گفت: قدردانی از واقفان و استفاده از اسامی آنها در اماکن موقوفه نیز می‌تواند به فرهنگ وقف و اشاعه آن تاثیر مستقیم داشته باشد.

انتهای پیام
captcha